zondag 1 november 2020

Oogst.

 

Gistermorgen werkte ik in onze eigen tuin. Wat een aangename temperatuur, nee het leek totaal geen herfst en ik had dan ook al snel mijn jack uit. Ik oogstte de gedroogde zaadbolletjes van, volgens mij het ballonklokje. Zo'n vijftien jaren geleden kocht ik een paar plantjes op de markt en ze doen het nog steeds goed. In juli-augustus bloeien ze blauw/paars en in de herfst heb je er ook nog het plezier van om de zaadbolletjes te kunnen verwerken in een droogstuk.
's-Middags werkte ik in de tuin van onze zoon en daar kon ik rozebottels oogsten.
Vandaag was een relax dag, lekker badderen, een cake bakken, een brood bakken, een paar bakjes met plantjes vullen die we morgen (Allerzielen) bij  "ONZE BOOM" en bij onze schoonzus gaan zetten.
De rozebottels zijn al verwerkt in een klein herfststukje en de droge bolletjes, dat komt nog.



10 opmerkingen:

  1. Wat was je heerlijk actief en creatief. Ik las je mooie stukje over jullie boom. Fijn om daar weer even heen te gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ach wat mooi om te zien Toos,
    prachtige kleur

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow, wat mooi! Ja, wat een weertje hè.. ik kon zo in mijn jurkje naar buiten!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die kleur blauw is prachtig!
    Staat heel gezellig, je stukje op tafel.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk zo'n dagje relaxt rommelen in de tuin Toos,
    daar knapt een mens van op zeg ik altijd. Zo lief
    dat kleine sprankelende herfststukje. Vandaag was het
    nog zo'n heerlijke warme dag.........

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi! Je kunt zulke fijne bloemstukken maken met de schatten van de herfst.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijk, zo'n rommel dagje met nog een leuk resultaat in de vorm van een leuk stukje.

    BeantwoordenVerwijderen