vrijdag 20 november 2020

BLOEM ... Crea 5220 - week 47.

Het woord deze week is BLOEM. Zo'n boon of peul hoe je het ook noemt, was eerst een bloem. De boom waar deze bonen aanhingen is een GLEDITIA , maar daar zijn meer soorten van en welke deze is weet ik niet. Hij staat in onze straat, dat wel, dus ik hoef alleen maar gaan te rapen.


Deze zaaddozen waren eerst ook bloemen, de bloemen van klaprozen, die dit jaar uitbundig hebben staan bloeien in onze tuin. Ongekend veel waren het er, grote en kleine. Fijn, want nu heb ik er 2x plezier van.

De BLOEM die ik hierin heb verwerkt is de roos en dat is heel toevallig. Een heel ander idee had ik in mijn hoofd en daarvoor zou ik even naar de bloemenwinkel moeten gaan. Toen ging de deurbel, man deed open en kwam terug met deze roosjes. Had de buurvrouw afgegeven omdat ik voor haar ook zo'n nieuw model mondkapje had gemaakt. Nou ja, hartstikke aardig, maar hoeft natuurlijk niet, ik maak ze toch wel. Toen heb ik mijn plan gewijzigd en de roosjes verwerkt voor het woord van deze week. Hoefde ik niet meer naar de bloemenwinkel. Wel moest ik meteen denken aan mijn lerares Frans die altijd zei, wanneer je iets nodig hebt, komt het vanzelf op je pad. Nou ja, vandaag wel dus !







 

16 opmerkingen:

  1. Heel mooi! En wat leuk, de uitspraak die zo waar blijkt te zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow, wat heb je dat mooi gemaakt! In de winkels zie je vaak van die stijve bloemstukjes, dit is echt veel gaver...
    Nooit bij stil gestaan dat een peul eerst een bloem had... En ook niet dat klaprozen van dat soort zaaddoosjes hebben. Wat valt er toch veel te zien en te leren in de natuur. Ik moet beslist beter gaan kijken:)
    En dan zo plotseling dat bosje rozen krijgen...alles valt op z'n plek, dat is toch mooi!
    Geniet nog maar lang van je schitterende creatie!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat heb je er een ontzettend mooi bloemstuk van gemaakt! Wat zeg ik, een bloemkunstcreatie. Prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wow wat mooi gedaan mwt die zaaddozen ik strooi ze altijd uit in de tuin :)))

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nou die spreuk heeft zijn waarheid bewezen; wat lief van de buurvrouw en wat mooi dat de rozen precies op het juiste moment gebracht werden!
    Je hebt ze mooi kunnen gebruiken voor de uitwerking van deze week én in een prachtig bloemstuk👍🏻

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh, wat een schitterend bloemstuk heb je gemaakt, prachtig toch dat je iets voor iemand doet en je krijgt er iets voor terug dat je dan gelijk heel goed kan gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een origineel bloemstukje, veel leuker dan een boeketje in een vaas!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh! A beautiful composition .. You have used well the pods of poppies. Nature is always generous! I had never seen the pods of Gleditia ...
    Hugs, Carmela

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi! Je moet het zien en dan weet jij er ook nog eens een prachtig stuk van te maken. Feestje op tafel.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi stuk is het geworden. De roosje kleuren er prima bij.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Och Toos, mijn mond valt open, wat een SCHOONHEID van een bloemstuk, en inderdaad wat je nodig had kwam zomaar op je pad, giller.
    De peulen van de boom zijn ook heel decoratief, leuk.
    Zeer geslaagd uitwerking,

    Fijn weekend.....

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een Mooie compositie. Vrolijk, kleurig en echt Bloemig!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtig Toos. Ik ben weleens jaloers op jouw creativiteit.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. whahaha wat aardig van je juf dat geeft moed, ja vaak is het wel zo hé :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. En inderdaad: het kwam vanzelf op je pad (-: Je lerares Frans moest eens weten! Je hebt er een beeldschone creatie van gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen