zondag 22 november 2020

Renovatie.

 Eerst was het jaren een kerststal, mijn vader heeft de stal voor ons gemaakt. Mijn ouders hadden er zelf ook een, want mijn vader vond het leuk om zoiets te maken van berkentakken en dan moest er ook een dak op van stro. Enfin, toen wij waren getrouwd, kregen wij er dus ook een.

Jaren stond de stal in de kerstperiode in de kamer, maar op een gegeven moment kwam hij op de zolder van de garage terecht en de kerstgroep bij de kringloop. We hadden toen een andere kerstgroep die was van mijn overleden schoonzus geweest. Omdat die van porselein is, staat die dan tijden de kerst in onze vitrinekast. Sinds een paar jaar hangt de oude kerststal als vogelhuisje in de tuin, maar hij was echt aan het aftakelen. Deze foto is van vorig jaar en hier kun je het al zien, er viel steeds meer stro uit en laatst lag het dak er zowat af en ook de zijkant was bijna verdwenen. Onbewoonbaar verklaard zal ik maar zeggen, maar goed, we gooien niet zo snel iets weg, nee hoor, echt niet ! Ik herinnerde me dat er ergens in de garage nog berkenschors moest liggen, dat ooit in een glazen bloemvaas was gebruikt om het zand te verbergen. Nou even zoeken, hulp van man ingeroepen en ziehier, een nieuw onderkomen, voor zolang het duurt natuurlijk. Morgen op pad om voer te halen.



15 opmerkingen:

  1. Ik vind het een prachtige vogelstal. En zo leuk dat je vader dat maakte.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed idee van die berkenschors. Te veel nostalgie om die kerststal/voederplaatsje weg te doen. Mooi opgelost zo.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat goed gedaan! Sommige spullen mogen echt niet weg!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een mooi hergebruik van materialen! Beter kan het niet. En het oogt ook nog leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Renovatie vind ik altijd veel leuker dan nieuw...
    Zelfs bij een kerststal&annex vogelhuisje!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi opgeknapt! Die kan weer een paar jaartjes mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Kan weer jaren mee. Veel leuker dan al dat kunststof. Vogeltjes blij.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Geweldig Toos, de vogeltjes zullen je dankbaar zijn,
    misschien nog een klein bakje water erbij en wat losse
    takjes en tuinrommeltjes daar zijn ze gek op.
    Zo zie je maar weer, eigenlijk hoeft een mens niks weg
    gooien, een beetje vindingrijkheid is voldoende ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wat een mooi geheel zo weer renovatie is zo gek nog niet

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Toos,

    Dat is weer mooi opgeknapt, de vogeltjes zullen er blij mee zijn!

    Groetjes,

    jeer

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat leuk!! Ik heb ook een stalletje dat mijn vader ooit maakte. Misschien ga ik hem ook wel buiten ophangen.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Jeetje Toos, je brengt me op een idee.

    BeantwoordenVerwijderen