vrijdag 13 november 2020

BLADMUZIEK ... Crea 5220 - week 46.

Het is 7 jaar geleden, ja echt, ik heb het opgezocht, dat ik deze prachtige zeefdrukken kreeg. Het was tegen Kerstmis, het zijn engelen en dus prachtig om bijv. in de boom te hangen. Maar, ongelooflijk, ik was ze kwijtgeraakt, nergens meer te vinden. Dat was balen, hoe kon dat nou ?

Lang daarna vond ik de envelop terug, er was iets onder de kast gerold en toen ik dat wou pakken zag ik opeens een klein wit puntje tussen de achterkant van de kast en de muur hangen. De kast naar voren getrokken en jawel hoor, gevonden. Goed bewaren tot het weer Kerstmis wordt. Maar zoals dat wel vaker gaat, je legt het ergens neer en vergeet het weer. Maar gisteren, niet te geloven, Ik had al knipsels klaarliggen en er was een idee. Ik ging nog wat zoeken tussen een stapel oude kaarten, et voilà, daar zat ook de envelop tussen. Even kijken en wat ik toen zag, een van de engelen was gezeefdrukt op bladmuziek.

Mijn hele plan heb ik toen omgegooid en ben gaan knippen. Twee had ik er gisteravond uitgeknipt en de onderdelen van de engel die op bladmuziek is gedrukt nog aan elkaar gemaakt. Vandaag zijn we eerst weer een fietstochtje gaan maken en vanavond kon ik het afwerken en een bericht van maken. De engel zit in haar middel een heel klein beetje vastgeplakt, want die komt nu samen met de twee andere met Kerstmis in de kamer te hangen, het zal tijd worden. De laatste foto heb ik een beetje van bezijden genomen om te laten zien dat hij loszit en ik kan natuurlijk de onderdelen verschuiven. Dit alles met heel veel dank aan Helmi, van wie ik de zeefdrukken kreeg. Zij maakt echte kunst en ik zou zeker eens HIER een kijkje op haar blog nemen. En verder kan ik alleen nog maar zeggen, beter laat dan nooit ;-)




 

15 opmerkingen:

  1. Wat een heerlijk verhaal vooraf Toos, en ook heel herkenbaar.
    Soms geeft een mens iets zo'n goede plek dat je denkt dat je
    het zo weer kan pakken. Onlangs ben ik ook heel op zoek gegaan
    nar iets wat ik al een tijd lang niet kon vinden, en opeens
    komt het voorbij, ohhh gelukkig dacht ik. Toen heb ik het
    [dacht ik, hihi] op een plek gelegd waarvan ik wist dat ik die
    nooit zou vergeten, haha je snapt het vast al wel, nu ben ik het
    dus weer kwijt, erg hé. Maar geweldig dat jij het nu toch gevonden
    hebt en prachtig kon gebruiken voor dit thema. Mooier kon het
    gewoon niet, en het is een prachtige uitwerking geworden!!!

    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ontzettend leuk, geweldig dat je het weer hebt gevonden.
    Wat een mooi engeltje en de achtergrond is ook nog eens bladmuziek, dat is dubbelop!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik herkende het gelijk als werk van haar hand. Prachtig Toos!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja hè, zij maakt zo’n mooie dingen en vooral ook op school met de jeugd. Je mag heel blij zijn als je van haar les krijgt.

      Verwijderen
  4. Nou, het woord 'engelengeduld' is nu wel héél toepasselijk.😉
    Ik vind je uitwerking erg mooi, misschien komt dat wel omdat je weinig kleuren hebt gebruikt, de engel krijgt nu alle aandacht die zij/hij verdient. Slim dat ene druppeltje lijm; nu heb je er dubbel plezier van!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. En ook zo gek, dat zoiets dan ineens weer te voorschijn komt... Precies op tijd om nú te gebruiken. Ik ben er wég van, wat heb je dit mooi gedaan. Snel even de website opzoeken: inspiratie opdoen misschien....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. It's a fantastic coincidence that you found it in time .. What a great job! The little angel wanted you to find him ..
    Hugs, Carmela

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat fijn om zoiets dan terug te vinden en er alsnog mee aan de slag te kunnen gaan.
    Erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat fijn dat je de envelop weer terug vond. Het blijft anders toch maar in je hoofd spoken hè . En nu kon je het gebruiken voor een hele mooie collage. En straks leuk voor in de kerstboom.twee keer plezier. Fijne zondag nog.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel fijn als je het dan zo onverwachts weer terugvindt! En mooi op tijd voor de kerst.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het gebeurt me de laatste tijd iets teveel dat ik wat kwijt ben. Ik weet nog steeds niet precies waar alles ligt. Je hebt wat moois van de engel gemaakt, Toos.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hahaha, herkenbaar verhaal. Je hebt er iets moois van gemaakt. Staat goed in zwart/wit.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Toen ik vanmiddag zat te knippen en te plakken bedacht ik opeens dat ik nog niet had gereageerd op je bijzondere kunstwerk. Je hebt er weer iets moois van gemaakt. Het bijbehorende verhaal is waarschijnlijk voor velen van ons herkenbaar. Inmiddels al even bij Helmi wezen buurten, vast niet voor het laatst.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Fijn dat dit lieve engeltje precies op het juiste moment tevoorschijn kwam.

    BeantwoordenVerwijderen