vrijdag 30 oktober 2020

WIT ... Crea 5220 - week 44.

Ik had slechts vier witte bloemen, alhoewel, wit ?
Een bloem is natuurlijk nooit helemaal wit, maar dat mag de pret niet drukken.
Van de vier heb ik er uiteindelijk drie verwerkt in deze mandala. 
Het was  lekker om er je enkele uurtjes in te verliezen en bovendien was het weer een hele tijd geleden dat ik er een had gelegd.

Toch heb je van die paar bloemen in een mum van tijd de halve tafel vol liggen.
Ik had één witte roos, waar ik alle blaadjes van had los gehaald, één dille bloem en aan de andere tak, waar ik de naam van ben vergeten, zaten ook een soort van roosjes.

Met de kleine bloemen van de dille was het lekker werken, die bleven goed liggen en de rozenblaadjes kun je ondersteboven leggen of als een klein schaaltje laten fungeren. Weet je wat het is, al doende ontdek je wel hoe je een blad, een steeltje of een knopje het beste neer kunt leggen. Voici, mijn bijdrage deze week van het woord WIT.
Ben weer helemaal Zen !




 

20 opmerkingen:

  1. Wat prachtig!! En wat heb je er daarna mee gedaan? Ik zou er moeite mee hebben om zoiets moois en fragiels weg te gooien...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De mandala ligt hier nog steeds op tafel en de rozenblaadjes zijn al een beetje aan het opkrullen en de bloemetjes van de dille zijn ook al aan het verschrompelen. Maar dat geeft niks, want het gaat over het plezier van het leggen. Meestal blijft het een paar dagen liggen voor het in de groencontainer verdwijnt, Er wordt wel altijd een foto van genomen.

      Verwijderen
  2. Het is iedere keer weer een plezier om naar je bloemenmandala's te kijken! Wat is deze mooi en delicaat geworden. Ik kan me voorstellen dat het een heerlijk rustgevend werkje is, tegelijkertijd bedenk ik me dat ik 'kriegel' zou kunnen worden van alle bloemblaadjes die steeds weer bewegen door de luchtverplaatsingen van mijn handen/armen. Maar misschien valt dat mee?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat valt reuze mee Marjan met vers blad, maar werk je met droog materiaal dan heb je daar meer last van en dan vooral met pluisjes.

      Verwijderen
  3. Beeldschoon! Bedankt voor deze mooie foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat is het weer gaaf. Je hebt inmiddels vast een prachtige serie. Ik zou er bij Albelli of een andere leverancier kaarten van laten drukken. Zo mooi je eigen postpapier.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat is dit mooi! Ik kan me heel goed voorstellen dat dit fijn is om te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind dit heel mooi! En ik houd ook zò van witte bloemen. Veel mensen snappen dat niet en komen graag met een fleurig boeket aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuk en creatief idee Toos.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. It's a very sweet mandala ... I love the little dill flowers, ... they look like pearls!
    Hugs, Carmela

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wit is mooi en op deze manier prachtig. Kan me dat zen gevoel voorstellen, Toos.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. PRACHTIG Toos, dat is toch genieten om er mee bezig te zijn
    maar voor ons kijkers net zo genieten om te bekijken.
    Vind het knap van je dat je met beperkte materialen deze
    mandala hebt kunnen maken, het is een SCHOONHEID!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat MOOI Toos. Echt genieten voor de kijkers.ik vind het altijd heel bijzonder dat jij die mandala’s maakt. Ik ken verder niemand die dat doet.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel mooi gedaan. Zo mooi fijntjes. Ik kan mij voorstellen dat je hier weer lekker zen van wordt.

    BeantwoordenVerwijderen