vrijdag 11 oktober 2019

ROAD ... Crea 5219.


Road/weg, meteen moest ik aan Broadway Boogie Woogie denken, een werk van Mondriaan. Het werk is opgebouwd met horizontale en verticale gekleurde lijnen op een wit vlak en verwijst naar het stratenpatroon van New York. Ik las ooit ergens dat hij op een wolkenkrabber stond of een flatgebouw, in elk geval stond hij héél hoog en toen hij naar beneden keek, werd hij door dat patroon van straten/wegen, geïnspireerd. Ik kan hier in onze wijk niet op een hoge flat en zeker op geen wolkenkrabber gaan staan dus nam ik een stukje van de plattegrond van de wijk waar wij wonen en heb er, geïnspireerd door Mondriaan, mijn eigen draai aan gegeven.

Dit citaat kwam ik toevallig deze week tegen, alhoewel ik in dit geval, citation moet zeggen.

TON CHEMIN EST TON BUT : PROFITE DE LA PROMENADE.

9 opmerkingen:

  1. Wat mooi gemaakt! Leuk dat je je eigen wijk hebt getekend.👌🏼

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Inspired by Mondriaan...wow..wat leuk!
    Ik vind het een hele mooi gedaan Toos.. En een franse spreuk is weer eens wat anders! Hij past er goed bij...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Er gaat niets boven een creatieve geest en die heb jij. Goed bedacht en uitgevoerd.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat heb ik nooit geweten, dat-ie op een wolkenkrabber stond en de straten zag. Leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie draai heb je eraan gegeven. Heel leuk gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Origineel om de plattegrond erbij te pakken en er je eigen Mondriaan van te maken. Is goed gelukt!

    BeantwoordenVerwijderen