maandag 14 oktober 2019

Dienstkameraad.

Eind 1966 ging mijn vriend (nu mijn man) naar Duitsland om het laatste stuk (jaar) van zijn verplichte diensttijd daar af te maken. Met een van de jongens waarmee hij de kamer deelde, hebben we nog altijd contact. Elk jaar fietsen wij er een keer naar toe, hij woont iets meer dan 50 km bij ons vandaan. Het weer zag er goed uit, de wind was gunstig en de temperatuur aangenaam (22º) en alleen in de ochtend enkele regendruppels, eigenlijk niet noemenswaardig. De route er naartoe is mooi en een groot gedeelte loopt door de bossen, die nu al mooie herfstkleuren beginnen te krijgen.

En wat te denken van de paddenstoelen, we zagen er echt veel. Enkele weken geleden waren het nog overwegend licht gekleurden, maar nu staan er overal rode en die vind ik toch wel heel mooi.
En nog een, hoi hoi momentje hadden we onderweg, jaja weer een Social Sofa.

Hij staat tegenover de kerk in Handel en verschillende werkgroepen hebben er meer dan een jaar lang op verschillende dagen in de week aan gewerkt. Een geslaagd project, zo las ik, het heeft mensen bij elkaar gebracht die elkaar anders misschien niet zouden kennen. Nu maar hopen dat er veel mensen gebruik van maken en er af en toe hun rustmomentje pakken en gezellig met zomaar iemand een gesprekje aangaan. Dat was in elk geval het idee erachter.
Wij hebben in elk geval weer lekker bijgepraat en kunnen binnenkort een tegen bezoek verwachten.




15 opmerkingen:

  1. Handel, daar ging mijn vader naar de lagere school.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, wat een mooie paddenstoelen, ik heb er nog geen eentje gefotografeerd. Wordt toch wel eens tijd. Maar ja, in de polder zie je ze niet zoveel.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk dat er na al die jaren nog steeds contact is!De rit er naar toe was vast snel voorbij met al die mooie afleiding onderweg. Geweldig dat er zoveel van die mooie banken gemaakt zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dit is wel een heel mooie sofa. Sinds ik er hier over las, let ik op. Maar niks hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. leuk toos die paddenstoelen ook, en wat zijn het er veel hé.
    die bankjes.... in horst bij de ijssalon staat een hele mooie :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Tjonge, bijzonder om na zoveel jaren nog contact te hebben!
    Ik vind die bankjes zo leuk, en er komen er steeds meer in Nederland.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo te zien is Kabouter Spillebeen ook langs geweest.
    Blijft leuk dat bankjesthema.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Die banken zijn toch echt wel leuk. En knap dat jullie op de fiets gaan hoor. 50km is niks maar je moet natuurlijk ook weer terug.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat bijzonder zo'n contact. En stoer dat jullie zo'n eind fietsen. Op een gewone fiets ook nog? Of is die vraag inmiddels ook 'not done'?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Bijzonder dat jullie na al die jaren nog steeds contact hebben. Bijkletsen in combinatie met zoń mooie fietstocht. Prima uitje lijkt mij zo.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat fijn om na al die jaren nog contact te hebben. Die rode paddestoelen zijn wel de mooiste hè........

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Nog zo'n prachtige social sofa. Echte kunstwerken zijn het. Net zoals die paddenstoelen trouwens :)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat leuk dat het contact na al die jaren gebleven is.
    Wij hebben zo'n bankje bij ons voor het kantoor staan, allemaal kunstwerkjes op zich. Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Nooit geweten dat die prachtige banken er staan om op te zitten en contact met anderen te maken. Ik dacht: dat is kunst en voor de sier. Ja, ik heb wel vaker domme gedachten (-:

    BeantwoordenVerwijderen