maandag 26 augustus 2019

Elfstedentocht op de fiets 9.

Gistermiddag waren we al om een uur of vier in Zwolle. Omdat we daar al vaak zijn geweest, hoefden we de stad niet meer in en hebben we heerlijk langs het water, op een terras, wat gedronken. Heel de dag had me niet zo lekker gevoeld, niet echt ziek, maar het kon beter. Toen we 's-avond uit eten gingen, had ik daar in eerste instantie dan ook helemaal geen zin in. We streken neer op zowat het eerste terras wat we tegenkwamen en dat bleek achteraf een prima keuze te zijn. Omdat ik op dat moment echt géén zin had in vlees noch vis, koos ik voor vegetarisch, wat we thuis trouwen ook regelmatig doen. Het werd een broccoli quiche met rucola en groentechips, frieten en rauwkost. De quiche, daar zou ik zo voor terug gaan, zó lekker. Zelf maak ik die ook wel, maar ik ga daar nu mee experimenteren.
Een geweldig fijne overnachtingsplek hadden we ook hier. Slaapkamer en ook nog een zitkamer met een terras voor ons zelf. Heerlijk ontbijt met eigen gebakken brood, eigen gemaakte jam en verse pruimen, recht van de boom. En last but not least, hier sliep ik héél goed ( ben een slechte slaper )

Over deze dag valt niet zo heel veel te vertellen en we hebben ook niet zoveel gefotografeerd, maar deze laat ik toch even zien. We aten onze krentenbol op bij een heel leuk pleintje in Oene. Je kon er verschillende spelletjes doen. Tja en wanneer ik een hinkelhok zie, dan kan ik het echt niet laten, dan moet ik hinkelen. C. wou wel een potje schaken, maar dat kan ik niet.

Etappe Zwolle-Oosterbeek 100.1 km.

10 opmerkingen:

  1. Heerlijk, een nacht doorslapen. Hopelijk ben je weer opgeknapt en fiets je fluitend het laatste stuk naar huis.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heerlijk dat je goed geslapen hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk een spelletje doen onderweg.
    Jammer dat je je niet zo lekker voelde, hopelijk knapt het snel weer op!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hopelijk voel je je weer helemaal kiplekker, want het lijkt me niet leuk om dan te fietsen. Wat zijn jullie sportief zeg...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb de indruk dat wij die elfstedenroute verkeerd ingeschat hebben want als ik hier even het aantal kilometers bekijk zijn het toch wel serieuze ritten. Lijkt me super leuk om doen. Toch nog maar eens met de vriendinnekes overleggen of dit niet iets is voor ons. Alleen overnachting voor 10 madammen vinden zal geen sinecure zijn? Ik kijk uit naar je verslag van morgen. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuke foto's Toos, vooral die van jou al hinkelend. Ik heb nog broccoli in de tuin staan die snel op moet dus ik ga eens googlen op broccolitaart.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hier naast, rechts bij categorieën, vindt je bij koken een lekker recept van broccoli-kaastaart.

      Verwijderen
  7. En alweer dik 100 km! Zwolle is wel heel erg leuk, hé!

    BeantwoordenVerwijderen