vrijdag 17 november 2023

Aan de muur.

 

Toen we de watertoren van de oude Verkade fabriek in Zaandam hadden gefotografeerd en lekker op het terras wat hadden gedronken, moest ik ook nog even naar binnen. Zag er gezellig uit en het is zeker een plek om nog eens terug te gaan. 

Bij het naar binnen lopen had ik dit niet gezien, maar bij het weer naar buiten gaan was dit écht niet te missen. De Verkade albums van JAC. P. THIJSSE

Toevallig hadden we in diezelfde week op t.v een programma gezien van Huub Stapel. Hij was bij de IJsel en had het boek (bovenste rij middelste boek) in zijn hand. 

Was trouwens een mooi programma, volgens mij heette dat ook Langs de IJsel.

Ik raakte aan de praat met een meisje wat daar werkt en zij wees me op een wand met nog meer van Thijsse. 

Was toch weer een onverwachte toevoeging bij onze watertorentocht.





14 opmerkingen:

  1. Ik heb het paddenstoelenboek van hem maar ik moet zoeken waar het is gebleven. Ik vind het geweldige boeken. Leuk om zoiets ineens tegen te komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke aparte plek om iets te drinken. Die grote platen vind ik prachtig. Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Echt prachtig die grote afbeeldingen van Thijsse. Ik heb verschillende boeken van hem.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi op elkaar afgestemd, die kleuren van het meubilair en de platen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk, zoiets geeft je uitje net iets extra's

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat was zeker een mooie ontmoeting en zelf heb ik ook nog 4 albums van hem in mijn natuurboeken collectie en ook geheel compleet met de plaatjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat heeft JAC.P.Thijsse een rijk en boeiend leven gehad en veel interessante onderzoeken en aantekeningen uit de natuur voor ons allen achtergelaten.
    Leuk dat je ook nog binnen een kijkje nam,dat leverde mooie foto’s op,
    Ger van hoorndesovervloeds3.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat zijn de kersen op de taart Toos, leuk zo iets moois als een
    extraatje mee te krijgen. Zelf heb ik ook nog twee albumsvan
    JAC. P. THIJSSE thuis. Mijn vader heeft daar nog in zijn jeugd
    jaren steeds alle plaatjes trouw in geplakt.
    Mijn vader was van 1913, het zij echt prachtige albums!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat is bonus aan jullie fietstocht. Het interieur is ook met zorg ingericht. De mooiste adresjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Die verkade boeken had mijn oma, waar ze naar toe zijn gegaan. Wat een leuke bijkomstigheid om daar tegenaan te lopen. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuk zo’n verrassing, bedankt voor de tip over het programma. Altijd leuk om weer iets anders te kunnen kijken wat informatief is.
    Groetjes Juffrouw Ooievaar

    BeantwoordenVerwijderen