woensdag 19 april 2023

ATC 2023.

 

Het was weer een leuke Artist Trading Cards ruil, wederom georganiseerd door MIEKE en deze kaartjes kreeg ik toegestuurd. De twee bovenste, met envelop zijn gemaakt door Simone. Lente collage is de titel. Dankjewel, echte frisse voorjaarskleuren. Het kaartje rechtsonder, gemaakt door Ilse, heeft als titel Voorjaarsvogel. Mooie creatieve verwerking, dankjewel. En dan het kaartje links, dat is gemaakt door Ferrara, zij doet niet mee aan de ATC-ruil, maar vindt het heel leuk om kaartjes te maken, dus dat zijn extraatjes. Ik kreeg het kaartje Anton Pieck en laat ons nu net, afgelopen oktober naar het Anton Pieck Museum zijn geweest. Dankjewel Ferrara, supermooi knip en plakwerk. En dan de creatieve bijdrage van Mieke zelf. Een mooie kaart als bedankje voor het meedoen, een leuke boekelegger en natuurlijk haar ATC-tje. Het was weer echt leuk om de envelop met al dat moois op de deurmat te vinden, dankjewel.


N.B: Ik merk aan de reacties  dat niet iedereen weet wat een ATC-tje is. ATC's (Artist Trading Cards) zijn creatieve, zelfgemaakte kaartjes. De maat van de kaartjes (64 bij 89 mm) is eigenlijk de enige regel en verder mag je doen wat je zelf wil. Tekenen, knippen, plakken, stempelen, botduren, naaien, schilderen, het maakt helemaal niks uit als de maat maar klopt. Mieke organiseert al verschillende jaren een ruil, maar je kunt ook zelf proberen je kaartjes met andere ATC makers te ruilen. daar zijn vast ook weer sites voor, maar daar ben ik niet mee bekent.



16 opmerkingen:

  1. Ik heb nooit precies begrepen hoe dat zit met ATC maar het ziet er allemaal knap gemaakt uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oeps, ik heb je twee dezelfde kaartjes gestuurd, zie ik.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vergissen is menselijk Mieke en ze zijn niet helemaal hetzelfde, heb er nu twee van een serie, zo kun je het ook zien, toch ?

      Verwijderen
  3. Super leuk zulke verrassingen ik snap het ook niet helemaal lijkt iets op een swap wat wij wel eens deden met vilt

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie ATC’s. En dan ook nog een halve ruil, haha. Misschien kun je nr. Ook ruilen om de serie compleet te krijgen, grapje. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk om te zien bij wie de kaartjes worden afgeleverd. Ik heb er geen invloed op, maar ook leuk om te zien dat er een Pieck bij jou kwam, had ik stiekem wel gehoopt.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het blijft echt heel leuk de jaarlijkse ATC ruil, maar wel jammer dat je toevallig een dubbele van Simone kreeg. Maar zoals je al schrijft het zijn er eigenlijk twee uit een serie. Het Anton Pieck kaartje van Ferrara is
    ook heel mooi zeg, en kwam precies goed bij Toos terecht.;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo creatief allemaal en super leuk om te ontvangen natuurlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja, het is erg leuk dat er zoveel dames hebben mee gedaan! En spannend wat je natuurlijk zelf in je brievenbus krijgt..
    Doe je er nog iets speciaals mee (bv.als boekenlegger) of bewaar je ze gewoon?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leuke kaartjes en wat een creativitei, krijgen we de kaartjes die jij gemaakt hebt ook nog te zien? Hoeveel kaartjes heb je inmiddels, want deze ATC ruil is volgens mij al een aantal jaren. Groetjes Juffrouw Ooievaar

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. In dit blog staat een link naar Mieke, zij had alle kaartjes er opstaan, dus ook die van mij. Ik heb nu in totaal 35 kaartjes en het zijn stuk voor stuk kleine juweeltjes.

      Verwijderen
  10. Hartelijk dank Toos voor je leuke, originele ATC-kaartje!
    Conny Doornbos

    BeantwoordenVerwijderen