zaterdag 22 april 2023

Mozaïek.

 

Lopend van de een naar de andere watertoren in Utrecht, zagen we weer eens enkele mozaïek banken. Ze zijn een initiatief van buurtbewoonster Annegreet van Arnhem - van der linde, kunstenaar Job Bisscheroux en Buurtwerkkamer TOP.

De bezoekers van de buurtwerkkamer hebben heel hard gewerkt aan het inleggen van het mozaïek in de matjes voor de banken.

Het resultaat mag er zijn !
Op de banken staan in verschillende talen allerlei lieve woordjes. En natuurlijk mag daarbij het ultieme Utregse woord "Jochie" niet ontbreken

Deze banken staan los van het Social Sofa's-project, waar ik al meer over heb geschreven. Ze zien er iets anders uit, maar er is door velen aan gewerkt dus ook een mooi social gebeuren. De woorden begonnen al aan de zijkant en zijn in alle talen van mensen die in Utrecht wonen. Ik weet dat Bawerî Koerdisch is en vertrouwen betekend. Misschien herkent iemand nog andere woorden en hun betekenis. In elk geval zijn het weer leuke banken die zo'n plein opfleuren.
.





10 opmerkingen:

  1. Ze zijn mooi en fleuren de omgeving op

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, ik zag het al direct, deze zijn anders. Maar wel leuk want ze brengen een boodschap over.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Schitterend en dan te bedenken dat steentje voor steentje is toegevoegd om het tot een geheel te maken. Ze zien er mooi uit. Echte blikvangers

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dubbel mooi, voor de sociale cohesie en voor de aankleding.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Super leuk, zulke projecten! Heerlijk kleurrijk ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ze zijn echt fantastisch mooi deze banken Toos, moet als ik zoiets
    zie altijd meteen aan Antoni Gaudi denken. Grappig ook dat de
    zijkanten van deze banken zijn bewerkt met beginnende teksten.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. O ja, Park Güell. Héél héél lang geleden eens geweest.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig. Tijdens mijn vorige baan, zat ik in een ruimte op een vide te werken. En daar beneden werden mozaïekbanken gemaakt, prachtig om te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je hebt me leren kijken naar watertorens maar ook naar mozaïek, boomhutten, windhaantjes. Zo inspirerend jouw blog. Groetjes Dorothé

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik blijf ze zò mooi vinden. Maar wat een monnikenwerk om ze te maken zeg...

    BeantwoordenVerwijderen