dinsdag 5 maart 2024

Vandaag niet ........

 

.......maar gisteren wel, wat een heerlijk weer was het. We maakten een tochtje langs de Maas en fietsten van Berghem naar Rossum. Lekker koffie gedronken bij een van onze favoriete plekjes en op de terugweg besloten we toch maar eens wat foto's te nemen van de vele vogels die we er op de heenweg hadden gezien.

Het was er een gesnater, op de grond en in de lucht.

Verspreid op de route zagen we vijf ooievaars nesten en allemaal bewoond. Ik denk dat ze hun winterveren nog hadden, want zo'n dikke bos zag ik nog niet eerder. Er vlogen ook enkele kraaien rond deze nest en het lijkt erop dat ze een nest aan het maken zijn onder in het nest van de ooievaars.

En dan zag ik na lange tijd weer eens een échte boomhut.





Echte boomhutten zijn tegenwoordig dun gezaaid, maar hier hadden ze er de ruimte voor. 

Er moet natuurlijk wel een boom aanwezig zijn en die was er.

Goed dat we hier nu langs kwamen, want het zal niet heel lang meer duren dat de boom volop in het blad zit.

Wat heerlijk voor de kinderen die zo'n mooie boomhut hebben om in te kunnen zitten, spelen en wie weet ook nog wel eens in mogen slapen.

Je zou er zomaar jaloers op kunnen worden.











12 opmerkingen:

  1. Ook hier prachtig weer. Ik maakte een rondje Bovenkerk met mijn winterjack nog aan, veel te warm. Mooie foto's Toos, vooral van de ooievaars. Ik blijf ze bijzonder vinden, zo hoog op de nesten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een verschil tussen gisteren en vandaag hè...
    Jullie hadden een goede dag gekozen om er op uit te trekken.
    Een boomhut vind ik zo leuk! Die gaan we echt nog een keertje maken voor onze kleinzoons hoor...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Van harte hoop ik op een paar droge dagen achter elkaar en iets minder wind. Wij fietsten in het weekend maar het was nog pittig.

    Hoe kom jij zo dol op boomhutten?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ah ja maandag was het heerlijk dinsdag gauw vergeten de rest van de week zou weer beter worden ik kijk er naar uit.Heerlijk fietsen en dan zo n mooie boomhut ontdekken gaaf.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een heerlijke dag was het. Helaas gisteren weer een en al somberte. Gelukkig maakte jij mooie foto's en daar geniet ik echt van. Leuk dat je weer een echte boomhut zag.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk, zulke voorjaarsdagen! En inderdaad: wat een geweldige boomhut!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hier is het ook prachtig weer. Een mensch komt weer tot leven. Ik heb de eerste 1000 km's erop zitten. Nu graag zonder "bevroren" ledematen. Mooie foto's heb je gemaakt. De ooievaars zijn goed te zijn en wat veel bij elkaar! Ik maak me zorgen. Anders zwermen hier honderden kieviten rond en we tellen er hoogstens tien...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het was er gisteren inderdaad een super fijne dag voor, veel zon en je kreeg echt een lente gevoel. Prachtig al die vogelvluchten, volgens mij zijn het allemaal ganzen, hier kwetteren ze ook wat af en velden vol zien we om ons heen. Prachtig ook de ooievaars nesten die al weer druk bezocht gaan worden. En wat kwamen jullie ee schoonheid van een boomhut tegen. Het was letterlijk een dagje met een gouden rand Toos

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ooievaars en boomhutten... wat wil een mens nog meer

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Alles vangt weer langzaam aan in deze maand en vele dieren komen ook weer terug om te gaan broeden. Prachtige fotos gemaakt onderweg heb je dan ook zeker.

    BeantwoordenVerwijderen