zondag 3 december 2023

De groene rok.

 

Hebben jullie dat ook wel eens, dat je iets wil fotograferen en dat er op je beeldscherm een heel andere kleur verschijnt ? Onze kleindochter appte of ik even een foto wou maken van de groene lap stof die ze uit mijn lappenkist had gekozen, want ze was onderweg naar de stad om nog stof te kopen, want het moest een dubbele rok worden. Oké, doe ik even, nou ja even ? Ik probeerde het met de telefoon, opa probeerde het met zijn telefoon, ik pakte mijn fototoestel, opa probeerde zijn toestel, het was blauw en het bleef blauw. We legden de lap plat neer, we hingen de lap op, in het licht, in de schaduw, maar het mocht allemaal niet baten. Tot slot heeft opa de stof op de computer gehangen en de foto in beeld bewerkt om de juiste kleur door te kunnen appen. Ze ging voor de tweede keer naar Comic con in cosplay en HIER schreef ik er vorig jaar al wat over. Deze keer ging ze als half Elf half Druïde. De elfen oren vond ik wel grappig om te zien en een Druïde, nou dat komt van de Kelten, die woonden in stammen en elke stam had een Druïde. Dat kon een man of een vrouw zijn, waren erg wijs en wisten veel over de natuur. Ik heb me er niet in verdiept, maar bij onze kleindochter ging het over de natuur, (vandaar dat de rok groen moest zijn) en daarom bedacht ze dat er ook nog een buideltje bij haar outfit hoorde in de vorm van een blad. Mam, kun je dat nog voor mij maken ? Dus haar moeder zocht naar materiaal, maar er lag alleen nog een stuk leer met een gat erin in de goede kleur. Dat was voor Bo geen probleem, want in de natuur is ook niet alles perfect en in een blad zit ook wel eens een gat. Alles was op tijd klaar, op het nippertje dat wel, maar ze hebben een super dag gehad. Haar broer ging voor de eerste keer ook mee met de vriendengroep, maar die ging as himself.



15 opmerkingen:

  1. Ik moest het even opzoeken Toos, want ik wist totaal niet waar je het over had. Ik had er nog nooit van gehoord, wat leuk dat je kleindochter zo’n fan is. Leuke elfjes oren en het tasje is precies goed zo, net of het zo hoort. O ja en van de kleuren /als je een foto maakt, dat komt me bekend voor! Groetjes Juffrouw Ooievaar

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is inderdaad heel lastig om de juiste kleur op een foto te krijgen. Mij lijkt de jurk meer turquoise. Het tasje vind ik enig. Heel mooi gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Daar ging iets mis.
    Dat het in Japan een enorme rage is wist ik wel,maar dat het in Nederland ook speelde wist ik niet.Kijk werkelijk mijn ogen uit,wat een creatieve fantasieën kom ik tegen,hele bijzondere wereld.
    Je kleindochter ziet er mooi uit en dat tasje maakt het helemaal af.
    Ger van hoorndesovervloeds3.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige outfit zo. Heel mooi ook met dat tasje. En perfect op maat gemaakt.

    Dat kleurverschil heb ik nog niet meegemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk, haar outfit met dat mooie tasje. Wat een pracht van een kleindochter heb jij Toos.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat is een prachtig geheel! Ik vind het in dit jaargetijde vooral lastig om de kleuren goed op de foto te krijgen...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat raar, met die kleur op de foto! Ja, soms krijg je het niet goed.
    De outfit is geweldig, dat tasje is super mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Jazeker heb ik dat meegemaakt. Sommige kleuren zijn heel lastig goed weer te geven. Prachtige creatie heeft je kleindochter gemaakt, mooi meisje is het trouwens.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat ziet dat er prachtig uit en wat een leuke kleindochter heb je!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Moet je goed doen, zo'n creatieve kleindochter.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. De elfenoren zijn wonderlijk gemaakt... Raar hè, dat kleuren op je telefoon veranderen? Maar het is een prachtig geheel geworden! Mijn complimenten.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een mooie kleindochter hebben jullie Toos, en die elfen oortjes staan haar prima. Ze heeft een prachtige outfit gemaakt en dat buideltje staat er heel leuk bij. Ja wat de kleuren betreft, sommige keuren zijn gewoon bijna onmogelijk om juist op de foto te krijgen. Dat heb je ook met bloemen in een rode kleur, die krijg je gewoon nooit zo als ze oorspronkelijk zijn vastgelegd.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ja, het gebeurt mij ook wel eens dat een kleur niet waarheidsgetrouw op de foto wil. Heel lastig natuurlijk in jouw geval omdat er een bijpassende lap gekocht moest worden.
    Laatst kwam ik op een zaterdagochtend in Utrecht centrum allemaal jongeren tegen die soortgelijk verkleed waren, al waren de onderlinge verschillen groot. Leuk om te zien!

    BeantwoordenVerwijderen