vrijdag 8 februari 2019

DANCING ... Crea 5219.

Ik wist meteen wat ik wou gaan maken, een ballerina in silhouet en het moest iets worden van stof. Aangezien ik niet kan tekenen heb ik de afbeelding gezocht op internet, die is daarna geprint op transferpapier en gestreken op een lapje grof geweven katoen. Dat was nog niet zo snel voor elkaar, het wilde maar niet lukken, de afbeelding kwam niet op de stof vast te zitten. Erg raar want ik heb dat al heel vaak gedaan. Opeens kreeg ik een helder ogenblik, sinds kort heb ik een nieuwe strijkbout, een "zelfdenkende" zoals ze dat noemen. De bout weet zelf hoe warm hij moet worden, maar nu ging dat even niet door. Hij bepaalde de temperatuur voor het papier, zodat het niet zou verschroeien en laat dat nu net te laag zijn. Gelukkig kon ik bij onze dochter terecht, pfff....zelfdenkend.
Over de helft van de afbeelding naaide ik tule, dat associeer ik nou eenmaal met ballet, daar overheen naaide ik zwarte lijnen, pailletten en werd er nog met gele kettingsteken geborduurd. Al met al ben je er toch heel de week mee doende ( tussen de bedrijven door dan hè ).
Ik ben er net mee klaar, ga snel nu naar de andere deelnemers kijken, ben erg benieuwd.

10 opmerkingen:

  1. Wat heb je dat mooi gedaan! Prachtig, die uitwerking in stof... En de garenlijnen erbij..De beperktheid van de kleuren is ook sterk!
    Ja, je bent er nog best mee bezig hè in zo'n week. Ik kan ook niet het eerste het beste idee knap pats boem in een kwartiertje neerzetten hoor... Maar dat hoeft ook niet wat mij betreft.
    Fijn weekend, groetjes v. Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi gedaan! En ook een behoorlijk klusje nog. Grappig hoe iedereen er zijn/haar draai aan geeft. Fijn weekend.
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow wat heb je dat mooi gedaan!! Schitterend geborduurd en prachtig dat danseresje onder de tule, maar zo'n zelfdenkende strijkbout viel wel even tegen. Hihi niet iedere nieuwe 'uitvinding' komt altijd goed van pas.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke verwerking van het thema. Ik ben natuurlijk van de stofjes en vind het superleuk geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. prachtig gedaan Toos, ik heb bewondering voor je handigheid, je creativiteit petje af

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk zo'n thema uitwerken. Mooi geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind het prachtig Toos, zo mooi gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi gedaan. Ik had vroeger een boekje. "Ellen op ballet" daar moest ik meteen aan denken.

    BeantwoordenVerwijderen

  9. Hallo Toos,

    Ja, alle vooruitgang is geen verbetering!! Toch?
    Daar ben je dan wel even mee bezig, voor je door hebt wat de reden is! Maar goed, het is je toch gelukt!
    De aanhouder wint.

    Mooi geworden!

    Fijne Zondag verder.

    Groetjes Thea♥

    BeantwoordenVerwijderen