vrijdag 10 maart 2023

Slappe tas.

Ik publiceer niet zo vaak meer tassen, alhoewel dochter en ik de laatste maanden regelmatig met tassen in de weer zijn geweest. Het was bijna allemaal stug materiaal waarmee we werkten en we hadden nu alle twee zin om een slappe tas te maken, gewoon zoals we er al veel hebben gemaakt, van oude spijkerbroeken. Nou hier staat ie dan, de voor en de achterkant. De bruine zak is (haha) van een bruine spijkerbroek en zo hebben wij er binnen ook een op de voering gestikt. Gewoon gelaten zoals hij was. Verder zitten er wat dingen van vilt op, een geborduurd vlindertje, een hartje een bandje, enfin allerlei kleine dingetjes die je overal hebt liggen. Het is best een lange tas, fijn om te winkelen, maar je kunt hem ook op een andere manier gebruiken. Op de linker foto zie je twee haken, onder aan de bodem zitten twee lusjes. Dus als je 's-morgens vertrekt klap je de bodem omhoog en maak je de lusjes vast aan de haken, is de tas half zo lang. Is de bovenste helft van de tas vol, maak je de lusje weer los, et voilà, lekker verder winkelen !



 

9 opmerkingen:

  1. Leuk! Ook om zoiets samen met je dochter te doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk model en handig die dubbele functie. Groetjes Dorothé

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik wilde gaan schrijven dat je op een keer tassen genoeg hebt, maar ik lees dat jullie er nog steeds mee bezig zijn. Die worden vast verkocht of weg gegeven!
    Leuk om de details gewoon te laten en uit te laten komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Altijd handig zo'n tas volgens mij heb je er nooit genoeg

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat slim bedacht Toos de dubbele functie van deze tas, inderdaad
    heel handig, en koop je onderweg niets dan blijft het gewoon een
    kleine tas. En de tassen gemaakt van spijkerstof [broeken] blijven
    lang heel erg sterk. Leuk ook zo hier en daar wat applicaties 👍

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat handig ontworpen. En leuk al die details van spijkerbroeken.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een enige tas. Spijkerstof is wel favoriet bij jullie, geloof ik. En dat snap ik ook, als ik weer zo’n leuke tas zie. Tassen heb je trouwens nooit genoeg hoor. 😉

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Blijft leuk, tassen van spijkerbroeken. Ieder maakt er wat anders van! Heb net ook weer een nieuw, ander model gemaakt!! De mogelijkheden zijn onuitputtelijk!
    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen