maandag 13 maart 2023

Klaar !

 

Deze stof kocht ik járen geleden naar aanleiding van het maken van DIT BUIDELTASJE en omdat ik de stof mooi vond. Deze tas is groter dan het kleine buideltje en ik was er toentertijd ook heel enthousiast aan begonnen. Waarom is hij nu dan pas af ? Nou, boven in de rand zoude ringen worden geslagen, hebben we wel vaker gedaan en dat gaat altijd goed. Onze dochter sloeg het eerste gat, ojee, rafels rondom. Nou ja, hoe kan dát ? Sla het tweede gat maar zei ik vol vertrouwen, ik verzin wel wat voor dat eerst gat. Weer hetzelfde, het derde idem dito, toen zijn we gestopt. De tas is weggelegd, ik zou wel een oplossing vinden. Van tijd tot tijd kwam ik de tas weer tegen en dan had ik zoiets van, o ja !!! Maar nu heb ik eindelijk de klus geklaard. In het gat heb ik een klein stukje stof geschoven, dat ging omdat de tas gevoerd is en er dus tussen de buiten en binnen tas ruimte zit. Zo kon ik het gat machinaal stoppen, daarna zijn de lussen erop gezet om het koord door te rijgen, fluitje van een cent, heeft dat nou zó lang moeten duren. Tja, soms wel.
Op de onderste foto laat ik de binnenkant zien, een lekkere grote opgestikte zak met rits, voor de portemonnaie, sleutels en lippenstift vind ik altijd handig, dan hoef je niet te zoeken tussen de andere spullen. Op naar een volgende project !



13 opmerkingen:

  1. Wat een speciaal stofje. Prachttas geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Handwerksters zijn niet voor één gat te vangen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Herkenbaar dat projecten soms lang blijven liggen tot je er ineens een oplossing voor weet. Heel erg leuke stof en een handig buideltje zo met die zak.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat heb je deze bijzondere stof leuk verwerkt! Echt heel origineel...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh, goed gedaan! Els DDFZ

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuke stof! Goed dat je de tas alsnog afgemaakt hebt, het zou jammer zijn als ie in de kast blijft liggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een wel heel bijzonder stofje. Maar o zo leuk en een pracht tas

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Erg leuk die stof. En de tas dus ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leukerd en ja, die stof is inderdaad mooi, lekker anders.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi eindresultaat. Het duurde even, maar nu heb je ook echt wat moois!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Een supermooie tas Toos en wat is dat gek hé dat je soms
    een hele tijd ergens tegen aan kan hikken terwijl het uiteindelijk
    redelijk eenvoudig is op te lossen. Heel handig ook die grote
    opgestikte zak. Daar zal je veel plezier van hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een leuke tas. Fijn dat hij nu af is. En het probleem met het koord heb je netjes opgelost.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Fijn dat hij nu af is, zonde om te laten liggen. Dat vind ik ook fijn, zo’n vak met rits om je portemonnee en nog wat kleine dingen in te doen, precies wat je zegt, weet je altijd waar hij is. Groetjes Juffrouw Ooievaar

    BeantwoordenVerwijderen