maandag 4 april 2022

Nóg een sliertje vogels.

Eind vorig jaar maakte ik DEZE
 vogeltjes van overhemden van een overleden vriend. Nu maakte ik nog zo'n sliert voor zijn kleindochter. Ik vertelde vorig jaar in dat blog, dat hij vroeger leraar fijn metaal was en voor zijn hobby sieraden ging ontwerpen en maken van roestvrij staal. Nou ik mocht weer lekker rommelen tussen overgebleven materiaal. Niks leukers dan dat en we kozen een mooie ring om het geheel aan op te hangen en staafjes om onder wat te verzwaren. Hier zie je één bakje met restanten en een bord met ringen en manchetknopen, maar er waren nog veel meer bakjes en kastjes met lades. Ik vind dat altijd superleuk om in te rommelen. Misschien is het een opwijking, maar in een doe het zelf zaak of kampeer winkel vind ik al die bakjes en laadjes met moertjes, schroefjes en haakjes......enz, waarvan je soms niet eens weet wat het is, ook prachtig. Enfin, ik dwaal af, gisteren brachten we de vogeltjes naar onze vriendin en die bezorgd ze deze week bij haar kleindochter. 






11 opmerkingen:

  1. Wat een leuk idee, die vogeltjes. Creatief ook nog.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtig aandenken aan opa.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Och wat mooi en.liefdevol toos, ❤️

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het is een fraaie sliert geworden Toos, en daar gaat ook
    behoorlijk wat vulling in. De stofjes passen allemaal
    zo mooi bij elkaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind dit toch zo mooi. Het idee is geweldig en jouw uitvoering ook, Toos. Wat een mooie en lieve herinnering!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi gedaan én een mooie herinnering!
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat voortleven in spullen bevordert het voortleven in herinnering. (Je haalt er nog best veel stof uit.) Fijn dat jij dat mogelijk maakt met naald en draad

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooie serie weer. Wat leuk dat je al die materialen mocht gebruiken. Zo is het een mooie herinnering geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat mooi en wat lief gedaan. Dit vormt een prachtige herinnering voor kleindochter.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Toos,
    Leuke vogeltjes en een mooie herinnering.
    Bedankt voor jouw bezoekje!
    Groetjes jeer

    BeantwoordenVerwijderen