zaterdag 13 maart 2021

In de bakstand.

Een paar weken geleden zag ik op het blog TOILYLU  Madeleines en ja dan krijg je er ook meteen zin in. Het was al een hele tijd geleden dat ik ze had GEBAKKEN dus meteen aan de slag, eerst nog met mijn eigen recept, maar nu ook met dat van toilylu, gewoon om te proberen en dit was het resultaat. 

Vorige week stond er op MORMORS
blog een recept van peren crumbel en omdat ik op het moment toch helemaal in de bakstand sta, moest dit ook maar eens op tafel komen. Als je toch bezig bent hè !

En wat hebben we gesmuld. Bij een nieuw recept is er dan meestal de vraag, bewaren we het recept, of kan het meteen weg worden gegooid. Nou deze keer was er geen twijfel, BEWAREN. 
NB; ik heb geen witte chocolade gebruikt, maar 60 gram puur en dat was voor ons voldoende. Warm of koud maakt ook niks uit alle twee heerlijk.





18 opmerkingen:

  1. Hahaha, in de bakstand! Dat neem ik me steeds voor, maar het komt er gewoon niet van. Jouw baksels zien er verrukkelijk uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O ja ik bak ook veel de laatste tijd. Die peren crumble ziet er verrukkelijk uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jouw Madeleines zien er al net zo lekker uit als bij Alet. Van mijn Franse buurvrouwen heb ik crumble leren maken, zij doen het vaak en ik nu ook. Die met rabarber is onze favoriet. Bij mij gaat er geen chocolade in.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ziet er heerlijk uit allemaal. Die perencrumble van Dorien had ik ook gezien, en opgeslagen. Die 'moet' ik ook maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja bakken dqar kan je je goed in uitleven.
    Voor sit weekend hier boterkoek en bitterkoekjes amaretto cake

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ziet dat er lekker uit, zeg. Bakstand? Die ken ik niet ...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh, dat ziet er super lekker uit! Ik krijg meteen zin om ook te gaan bakken... Vooral die perentaart lijkt me geweldig..

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ohhh Toos wat doe je me aan, zit hier te watertanden, wat ziet
    dat er allemaal verrukkelijk uit. Vooral de Peren Crumble lijkt
    me heerlijk. In de Madeleines gaat wel veel suiker zeg, maar
    dat ze heerlijk zijn daar twijfel ik geen minuut over, jammie.
    Geschikt voor herhaling dus.....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Er staan twee linkjes op naar het recept van Madeleines.
      Het ene heeft wat minder suiker en bloem dan het andere.
      Het recept met minder suiker en zelfrijzend bakmeel hoeft ook niet twee uur in de koelkast om de “bulten” te krijgen.
      Ik heb de twee linkjes erop gezet, omdat je dan een keuze hebt en ik vond het zelf leuk om het uit te proberen.

      Verwijderen
  9. Leuk dat je het recept van mijn blog hebt geprobeerd. En die Madeleines die moet ik toch ook eens bakken.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ziet er heerlijk uit, je foto's zijn prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. O, maar die zien er lekker uit, ga ik ook proberen, ik koop tegenwoordig geen koekjes meer, bak steeds zelf iets, dan weet je ook wat er in zit/gaat. Bedankt voor je tips :) Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Helaas ben ik gestopt met zoete lekkernijen. Ik maak een uitzondering voor Roos' zelfgemaakte appeltaart. Maar ik smul wel van je foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat leuk dat je het recept hebt getest! Zo te zien goed gelukt :-)
    Die peren crumble ziet er ook super lekker uit!
    Fijne dag daar.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Je baksels zien er heerlijk uit, de perencrumble lijkt me heerlijk met chocolade erin! Jaren en jaren heb ik een plaat gehad voor madeleines, in een opruimwoede weggegooid, wat heb ik daar nu spijt van. 😮

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik wilde de Madeleines ook bakken, maar ben mijn bakvorm kwijt. Jammer, dan maar wachten tot ik weer in Frankrijk ben.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ben zo af en toe op visite hier om gezellig te komen kijken en lezen en het moest dus vandaag zo wezen want ik heb ook zin om weer wat te bakken en jou bakkunst zag er ook toppie uit en ik ga vanmiddag ook maar eens wat maken.

    BeantwoordenVerwijderen