vrijdag 4 december 2020

TEXTUUR PASTA ... Crea 5220 - week 49.

Textuur pasta, dat heb ik nog wel bij mijn schilderspullen, maar de tijd om er wat mee te doen ontbrak me deze week. Geen nood, want gelukkig had ik hier nog wat staan uit de tijd dat ik op les zat. Op een gegeven moment moesten we gaan oefenen met paletmessen en textuur pasta. Alhoewel ik het leuk vond om te proberen, is het nooit mijn ding geworden. Wat ik hier laat zien zijn twee oefenstukken en bovendien is het bovenste niet af. Het is trouwens een al eerder gebruikt doek waar ik niet tevreden over was maar wat ik voor de oefeningen goed kon gebruiken. De onderschildering is nog vaag zichtbaar, namelijk een zeemeeuw in de vlucht. Heb het even opgehangen voor de foto en een vlak eruit gepikt om de textuur te laten zien.
Het onderste was ook zo'n oefening, maar dan op papier, omdat dat weer heel anders werkt en bovendien gebruik je natuurlijk niet voor elke oefening een doek. Vaak maakten we er wel een passe partout omheen, want dat kijkt dan net iets mooier. Hier ook weer, links het geheel, dat wel af was en rechts een stukje om weer de textuur naar voren te halen. 
Fijn Sinterklaas weekend voor degenen die het gaan vieren en zo niet, dan toch een goed weekend.




 

13 opmerkingen:

  1. Wat ik hier op de foto's zie, vind ik erg mooi! Fijn dat je nog oude werken had, nu kunnen we er alsnog van genieten.
    Grappig toch dat we allemaal van verschillende dingen houden. Zo heb ik ooit 10 teken/schilderlessen gevolgd. Dat was niet míjn ding, pas bij de laatste les werd ik enthousiast; toen werd er in '3D' gewerk met collagemateriaal, restjes touw etc .
    Jullie ook een heel goed weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ook leuk om verschillende technieken te behandelen tijdens zo'n cursus.En heel leuk dat je dit hier nu kunt laten zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ook ik vind wat ik hier zie erg mooi, qua kleur en structuur.
    Eigenlijk heel leuk dat je dit nu via het thema hier kan laten zien.
    Mooi de detailfoto's die je nam, daar is het goed op te zien en
    zelf ben ik gek detailfoto's.

    groetjessssss,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind de blauwe met vage zeemeeuw erg mooi.
    Goed weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De onderste vind ik het mooiste, niet alleen de kleuren maar ook de 'vlakken' die je "getextuurpastaat" hebt vind ik mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wow wow wow, dacht ik meteen toen ik je foto's zag... En ik dacht 'wat is Toos los gegaan...'
    Ik vind het juist heel erg mooi! Jammer dat je er zelf niet zo blij mee bent.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoe mooi is dit! Geweldige kleuren ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Vooral die bovenste spreekt mij erg aan. Echt gaaf Toos.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. It's a very nice effect ... I think it's a thrill to spread a "paste" on the surface and see it in relief, to give thickness to the colors!
    Hugs, Carmela

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het onderste werk vind ik prachtig. Leuk dat je deze werken kon gebruiken, zo krijgen wij ze ook te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dit ziet er mooi uit, fijn dat je dit bewaard hebt.

    BeantwoordenVerwijderen