dinsdag 15 december 2020

Knippen en knopen.

Heel de zondag met een vriendin heerlijk zitten knutselen. Van een stapel overhemden, waar ik al eens VOGELTJES
 uit had gemaakt, hebben we nu een krans gemaakt. Ik knipte de repen stof, eerst de lange repen van 2 cm breed en daarna knip je de repen in stukjes van ± 10 cm, naar gelang de dikte van de ijzeren ring. Zij heeft alle reepjes om de ring geknoopt (gewoon een enkele knoop) wat een samenwerking hè. De krans was nog niet klaar toen ze naar huis ging, want zeg nou zelf, koffie drinken en lunchen hoort er ook bij. Ze nam reepjes mee naar huis en vandaag kreeg ik een foto opgestuurd. De krans hangt nu mooi bij de "troostvogeltjes" en ik mocht het publiceren. We gaan vast nog eens meer samen creatief zijn, er zijn nog genoeg stukken stof over en bovendien hebben we lekker bijgekletst ;-)



17 opmerkingen:

  1. Wat een leuk idee. Heerlijk dat jullie samengewerkt hebben. Dat was vast een fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk, en de vogeltjes ook zo lief.
    Gezellig zo samen knutselen
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een superleuk idee en heel mooi geworden

    BeantwoordenVerwijderen
  4. heerlijk Toos, wat een fijne bezigheid hé,
    lekker bijkletsen en ondertussen creëren super tof

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk die krans. Ik heb er ook een, maar dan met ballen ertussen

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Troostvogeltjes en een troostkrans (denk ik, want het zijn dezelfde overhemden toch?). Als je dan bedenkt dat daar een bakje troost (want zo noemen wij koffie hier) bij gedronken is, is het een therapeutische dag geweest 😉. Maar vooral gezellig! En dat is volgens mij de allerbeste therapie😊

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Amaai, dat is echt een schone(zoals wij zeggen) krans. Blijkbaar heb ik je post over de vogeltjes gemist. Hoe leuk zijn die en wat een fijn idee om dat uit kledij te maken van diegene die men moet missen. Echte troostvogels. Om te koesteren zijn die. Het was vast een gezellige middag.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een prachtige troostkrans hebben jullie samen gemaakt,
    een bijzondere aanvulling bij de troostvogeltjes.
    Zo liefdevol en warm om er mee bezig te zijn. Fijn ook dat
    jullie samen weer heerlijk hebben bijgepraat.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat zal dat een fijne dag geweest zijn met een prachtig resultaat.
    Geeft zo'n warm gevoel! Mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ontzetten leuk. Wat zullen jullie een fijne dag gehad hebben met een mooi resultaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuke krans! Dat heb ik ook al eens gedaan en ik krijg ineens inspiratie voor een kerstkrans.

    BeantwoordenVerwijderen