zondag 15 december 2019

Nog meer troostvogeltjes.

Enkele weken geleden hebben we ze al weggebracht, deze "troostvogeltjes". Het was deze keer een "opdracht", nee zo moet ik het niet zeggen, het was een vraag en hoewel de aanleiding natuurlijk triest was, vond ik het fijn. Fijn om te mogen maken. Bijna een jaar geleden overleed een heel goede vriend van ons en voor zijn vrouw had ik al vogeltjes gemaakt van zijn overhemden.




Enkele weken geleden zouden ze 50 jaar zijn getrouwd en helaas konden ze dat niet meer vieren.
Maar ze zit niet bij de pakken neer en met de steun van haar kinderen en kleinkinderen slaat ze zich er ferm doorheen.
In dat weekend gingen ze met z'n allen naar een huisje en daarom de vraag of ik voor de kinderen ook zo'n sliert vogeltjes wou maken.
Natuurlijk, daar hoef je niet over na te denken, ik heb het met plezier gedaan.

Dit mocht ik, met toestemming, op mijn blog zetten.

14 opmerkingen:

  1. Wat een geweldig idee. Zo is er een mooie bestemming van de kleding.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vogeltjes van zijn overhemden...wat mooi. En wat lief dat je dat ook maakte voor de kinderen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Alleen het idee vind ik al geweldig: iets maken uit van de overhemden van je overleden dierbare. Een tastbare herinnering die voor altijd blijft.
    Uiteraard voldeed je graag aan dat verzoek.
    Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ahhh Toos wat een dierbaar kadootje is dit ... als je die vogeltjes ziet en de kleurtjes heb je meteen een goed gevoel wil ik wedden,
    prachtig

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nee, dit voelt niet aan als een opdracht... Wat mooi is dit!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi, lief van je!
    Ik moet het toch even vragen ;)
    Ik heb het idee dat je niet zover van mij vandaan woont, klopt dat? of fiets je zover weg, dat kan natuurlijk ook. Ik woon in Lith aan de Maas. Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooi idee en wat lief dat je dat gemaakt hebt!

    BeantwoordenVerwijderen