vrijdag 3 juli 2020

SONGTEKST ... Crea 5220.

FOUT IN MIJN HOOFD.
Heel de week heb ik gedichten zitten lezen. Ik heb hier een boekje liggen waar er 300 in staan en de meeste las ik wel. Maar wat blijkt nu, het woord van deze week is helemaal niet GEDICHT, maar SONGTEKST. Het zat dus helemaal fout in mijn hoofd en wat moet ik nu, want het is alweer donderdag. Er zijn natuurlijk héél veel songteksten en wat kies je dan. Nou ik had het toch nog snel gevonden, de song die ik elk jaar in de top 2000 zet, de song die ik ook wil laten horen wanneer ik er niet meer ben, de song waar ik altijd kippenvel van krijg en een brok in mijn keel.
Time in a bottle van Jim Croce.
HIER hoor je hem zingen ( als het goed is ). De foto komt van het internet.



Croce schreef "Time in a Bottle"in december 1970 nadat zijn vrouw Ingrid hem vertelde dat zij zwanger was.
Oorspronkelijk zou het nummer niet worden uitgebracht op single, maar nadat Croce in september 1973 om het leven kwam bij een vliegtuigongeluk, besloot de platenmaatschappij het nummer toch uit te brengen. Er werd juist voor dit nummer gekozen omdat de tekst gaat over sterfelijkheid en de wens om meer tijd te hebben.


11 opmerkingen:

  1. Heerlijke songs. Wij zijn fan. Onze openingsdans was trouwens op I'll have to say I love you in a song. Exact 35 jaar geleden ;-) En hier ook kippenvel dus.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi lied hè. Nooit geweten dat de reden van uitbrengen zo verdrietig was. Ik heb het nummer weer even gedraaid en genoten.
    Jouw collage vind ik heel mooi en ingetogen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. I didn't knoww this song...delicate.
    Have a Good Weekend!
    Carmela

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jeetje Toos dat heb je snel voor elkaar gekregen. Zit er een
    gedicht in je hoofd en dan is het een songtekst.
    Dit is inderdaad kippenvel, heb het ook altijd prachtig
    gevonden. Mooie uitwerking heb je er van gemaakt, en de
    foto van internet is ook een mooie foto van hem.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig Toos, ik heb met plezier zitten luisteren.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prachtig lied en zeker kippenvel!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Och heden..., dat kun je zo hebben. Maar het is toch nog goed gekomen!
    Je hebt er ook een mooie uitwerking van gemaakt.
    Fijn weekend, groetjes v. Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ohhhh dat is zo'n mooi liedje Toos....
    ik zou soms ook wel willen dat ik de tijd in een fles kon doen, mooi joh

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh je stond een week op het verkeerde been😕, maar nadat je op het andere been bent gaan staan heb je een prachtige tekst gevonden. Wat is het een mooi lied, het is tijdloos en mooi te gebruiken op verschillende momenten.
    Je uitwerking ziet er mooi uit; de kleuren combineren mooi met de foto die alle aandacht krijgt, verdiend!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooie uitwerking. Soms zou je de tijd wel even willen vangen, zoals Klaproos zegt.

    BeantwoordenVerwijderen