dinsdag 7 juli 2020

Collse Watermolen.

Tijdens ons tochtje van afgelopen vrijdag  kwamen we, heel toevallig, ook nog langs deze watermolen. De molen is ca. 1884 geschilderd door Vincent van Gogh en nu lees ik net dat het Noord-Brabants museum dat schilderij in 2017 heeft gekocht. Het kan dus bijna niet anders of we hebben het al ooit gezien, maar ik wil er nu toch weer een keer heen. Het schilderij van Van Gogh werd gebruikt als voorbeeld voor het herstel van de oliemolen. Ik weet bijna wel zeker dat het, nu we de molen in het echt hebben gezien en straks het schilderij, het beter in mijn geheugen zal worden opgeslagen. HIER en HIER nog wat informatie.


7 opmerkingen:

  1. Heb je een mooi van Gogh-schilderij en dan verkoop je dat als museum...
    Wáárom?
    Mooie foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Doet me aan het openluchtmuseum Bokrijk denken. Mooie molen en mooi bewaard.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. jaaaaaaaaaaa dat ken ik :-) daar hebben we weleens gelopen met de hondjes :-) mooi hé

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi hé hoe meer informatie over een onderwerp eigenlijk nóg nieuwsgieriger maakt...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik geniet echt van dit soort verhaaltjes. Leuk, interessant en meestal helemaal nieuw voor mij. Gelukkig blijven jullie fietsen en kan ik blijven genieten.

    BeantwoordenVerwijderen