zondag 26 juli 2020

6000 km.

Vorige week konden we onszelf wederom trakteren op een lekkere lunch. We fietsten die dag meer dan 90 km en passeerden de 6000 ste. We kwamen terecht op een terras dat we nog niet kenden en we hadden ook niks gereserveerd omdat we niet wisten waar we terecht zouden komen. Maar hier was alles keurig geregeld, handen desinfecteren, looppaden aangegeven zodat je niet door dezelfde deur heen moet dan het bedienend personeel, royale zitplaatsen en heerlijk in de tuin.

Onderweg kwamen we langs deze mini-bieb. De tekst is wat onduidelijk, daarom tik ik het hier even in. Op de voorkant staat : Boekenhopper kastje, plezier voor iedereen. Op de zijkant las ik : Grappige stripboeken. Ruilen is goed voor de aarde en de mensen.

En ik had geluk die dag, nog zo'n aardig kastje. Soms zie je er weken niet een en dan opeens weer een paar op dezelfde dag.

Op de terugweg kwamen we nog langs deze gaper. Opeens schoot het me te binnen dat ik aan iemand had belooft er een foto van te maken. Het heeft wel lang geduurd. maar hier is hij dan. Beter laat dan nooit !

16 opmerkingen:

  1. Wowww Toos, meer dan 6000 kilometer alweer, leuk de minibiebs
    die je tegenkwam En die heerlijke lunch zal jullie
    na alle inspanningen goed hebben gesmaakt.
    Grappige gaper die je tegenkwam, het lijkt me echt een oudje......

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat zijn jullie kilometervreters 😀, geweldig!
    Leuk hoor die minibiebs, met die grappige tekstjes, en natuurlijk genieten van een heerlijke lunch.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo mooi is dat: overal is wel wat te zien. Mooie gaper!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind die minibiebs enig. E n het leukste is het natuurlijk als er iets naar je gading in staat. En gefeliciteerd met de 6.000 km.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. nom nom nom toos, wat genieten jullie toch :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ha, daar is ie dan. Gezien de omstandigheden waarin we met zijn allen zijn beland ben je nog aardig snel met je foto van de gaper. Waarvoor veel dank! Mag je foto op de landelijke website gevelstenen (http://gevelstenen.net/kerninventarisatie/ ) worden gebruikt, bij de rubriek gapers komt deze namelijk nog niet voor. Ik hoor het graag van je. Ik weet dat linkjes niet werken in het antwoordveld, maar mocht je willen kijken dan weet je waar je moet zoeken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja hoor, de foto mag daar voor worden gebruikt. Men wil zo’n website tenslotte graag zo kompleet mogelijk hebben. Ik schrok wel toen we eraan kwamen rijden, want er stond een grote vuilcontainer voor de deur, ik dacht het zal toch niet.......maar schijnbaar was er alleen binnen gesloopt.

      Verwijderen
    2. Des te beter dat je de foto hebt gemaakt, je weet het nooit. Soms zijn ze in een keer verdwenen of weet de slopende aannemer er wel raad mee. Inmiddels ook je mail gelezen. Nogmaals dank!

      Verwijderen
  7. Wat een kilometers...ongelofelijk.... Die lunch hebben jullie dubbel en dwars verdiend!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat zijn heerlijke miniibiebs. En gefeliciteerd met alweer een mijlpaal, petje af!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat goed van jullie Toos! De welverdiende lunch ziet er heerlijk uit!
    Ik vind zo'n boekenkastje geweldig. Ik zou zoiets ook hier wel voor het huis willen zetten. Eens over nadenken...... Fijne dag daar.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. 6000 km, het is niet niks. Jullie lunchen altijd zo lekker, nu zelfs met een kroketje er bij.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Bravo voor de 6000! Sterk van jullie en nomnom wat een lekkere lunch. Dik verdiend!

    BeantwoordenVerwijderen