dinsdag 5 mei 2020

Vrijheid.

Natuurlijk hingen we gisteren de vlag halfstok en keken 's-avonds naar de Nationale Dodenherdenking op t.v en zullen dat nog jaren blijven doen. Het was indrukwekkend en dat is het eigenlijk elk jaar weer, door de verhalen van de overlevenden, door de foto's en beelden die we al vaak zagen, maar waarvan er ook nog wel weer eens nieuwe opduiken op een zolder of een ruimte die ontdekt wordt bij een verbouwing. Altijd weer met trieste verhalen erachter, onmenselijk. Je kunt niet stoppen met herdenken en wel de vrijheid vieren.
Vrijheid zal iedereen op zijn eigen manier ervaren en er zijn zoveel verschillende definities van vrijheid dat ik de vrijheid neem om daar verder niet over uit te weiden want dan wordt het een  ellelang verhaal.
Ik wil alleen maar zeggen dat, ondanks de min of meer beperkingen van dit moment, we ongelooflijk vrij zijn en dit echt niet vergeleken kan worden met de oorlog, zoals ik soms in de krant lees of op t.v iemand hoor roepen.
Ik voelde me vandaag dan ook heel vrij, gewoon simpel genieten van ons gebruikelijke fietsrondje over de dijken. Bloemen plukken in de berm.

Onze krentenbol eten op een bankje tegenover deze Mini Bieb en als we zouden willen, een boek pakken en rustig in de zon gaan zitten lezen. Zomaar, omdat het kan.
Genieten van de natuur, van de Molens en de mooie boerderijen of dit hartstikke mooi boomhutje bij iemand op het erf. Zomaar wat dingetjes, niks bijzonders maar ik vind dat gewoon leuk.




10 opmerkingen:

  1. Fijne blog en heerlijk de vrijheid die wij in beperking hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi bericht, Toos. Zo voel ik het ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die boomhut, wat gaaf... Nederland is mooi, in elk jaargetijde.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is denk ik wel het leukste wat je doen kunt Toos, gewoon lekker samen genieten met weinig van veel :-)
    jij doet dat super,
    ik ben blij voor jullie
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. mooi! ik hou van zo een biebjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Helemaal met je eens. Ook wij maken er het beste van en prijzen ons gelukkig met wat wel kan.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja ik ben het ook met je erns. Dik!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik voel dezelfde vrijheid Toos, geniet nog steeds volop van het leven en ben dankbaar dat ik het vermogen heb om te genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen