zaterdag 4 mei 2019

HERDENKEN.



         DODENHERDENKING

         Weet je dat er verdriet is.
         Ik wens dat er nooit meer oorlog is.
         En dat ik het nooit mee zal maken.
         Wat ik ook wil, is dat iedereen aardig en lief is voor elkaar.
         Dat ik weet dat alles goed gaat.
         En dat alle verdriet zal gaan slapen.
         Mooi moet het leven zijn.
         Voor iedereen een eigen levenslijn.
         Het kwaad is dan super klein.
         Fijn is ons leven.
         Want ZE, hebben hun leven voor ons opgegeven.
         En daarvoor zijn wij hun heel dankbaar en dat is echt waar.


         Dit gaat onze kleindochter Bo vanavond tijdens de dodenherdenking voorlezen.
         Het is niet door haar geschreven, maar door een ander kind op school.
         Als ik er nog achter kan komen wie het is, dan schrijf ik het er nog bij.

13 opmerkingen:

  1. Wat hoopvol dat de jeugd zich op deze manier uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi, onze kleindochter mag vanavond een roos leggen!
    Ze is er al tijden erg mee bezig, en weet er heel veel van!

    Groetjes Thea♥

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooi gedicht. En wat mooi dat je kleindochter het voor leest. Vandaag herdenken en morgen vieren.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. 'Dat ik weet dat alles goed gaat', wat een prachtige zin!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtig gedicht. Het is zó belangrijk dat het herdenken voortleeft in de volgende generaties....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi geschreven. Hopelijk mag dat zo blijven : "nooit een oorlog meemaken"!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. een prachtig gedicht, kinderen denken écht wel na over de oorlog hé.
    mooi Toos

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo mooi, vooral 'dat alle verdriet zal gaan slapen'.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooi gedicht en wat bijzonder dat Bo dit heeft voorgelezen tijdens de dodenherdenking.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtig, dit gedicht en wat zal je trots zijn geweest op Bo.

    BeantwoordenVerwijderen