dinsdag 28 augustus 2018

Terug.

Ongelooflijk dat we alle dagen zo'n prachtig weer hebben gehad, geen druppel regen, wat een geluk. Het zat er wel aan te komen en het kwam ook maar alleen in de nacht. Enkele fikse regenbuien en wat onweer, nou lekker toch ! Precies zoals we het graag willen, 's-morgens weer droog. We hadden besloten om, bij goed weer, vanuit Stein naar huis te fietsen en bij slecht weer met de trein terug te gaan. Het werd de fiets. Toen we tussen de middag onze krentenbollen wilden eten, nee we hebben niet elke dag een uitgebreide lunch, zagen we aan een grote tafel drie mensen zitten. We dachten dat het ook fietsers of wandelaars waren maar toen we dichterbij kwamen bleek dat het drie werknemers waren van de geitenhouderij die daar was. Hadden we niet gezien maar op onze vraag of we daar ook even mochten pauzeren werd er vriendelijk ja gezegd en als we zin hadden konden we ook nog koffie of thee krijgen. Daar zeiden we geen nee tegen. Een van de mannen ging naar binnen en kwam terug met, keurig op een dienblad, koffie, suiker, melk en koekjes. Hoe goed kun je het treffen ? We hebben nog gezellig zitten kletsen en een bezoek aan de geiten gebracht.
We treffen het niet altijd goed hoor, want die zelfde morgen moesten we ergens over het water, bleek het pont niet te varen. Andere route gezocht om toch weer ergens op het goede punt uit te komen, bleek daar een wegversperring te zijn. Een wielrenner wees ons toen hoe we weer op het goede pad konden komen en uiteindelijk, na een flinke omweg, is dat gelukt.
We waren dit jaar eens niet in Frankrijk maar hadden wel Franse temperaturen en eveneens enkele wijngaarden op onze tocht.
Het werd een lange dag maar wel weer een leuke. Onderweg hebben we nog een lekker frietje gegeten, ja wat dat betreft was het een simpele dag, maar daar hadden we opeens zin in en 's-avonds met de koffie waren we thuis.
Het fietserspad is 590.69 km, wij fietsten 898.65 km. Hoe kan dat  zul je misschien denken, nou het stuk van Groningen naar Pieterburen moesten we ook weer terug, ons uitstapje naar huis was op en neer 80 km. Dan heb je nog dat je wel een moet omrijden en wanneer we 's-avonds uit eten gingen moesten we soms ook op de fiets. tel daarbij onze laatste dag vanaf Stein naar huis, dat was 127.80 km. Al bij al een flinke fietstocht en mede door het prachtige weer, de leuke ontmoetingen onderweg, de fijne overnachtingsplekken, de mooie natuur was het een heerlijke vakantie. Ben je van plan om ook eens het fietserspad te rijden dan zeg ik, DOEN !

1. Weer op honk. Ook fijn. Het was leuk deze fietstocht met jullie mee te rijden. Ook wij bleven dit jaar wegens fysieke omstandigheden binnen de landsgrenzen, dat was met deze fantastische zomer absoluut geen straf. Wij haalden de caravan drie keer van stal. Weliswaar minder grote afstanden gefietst, maar ontzettend genoten van Twente, Drenthe en de Veluwe.

1. Ja, een geweldige zomer en wie weet zijn we jullie in Drente we een keer voorbij gefietst !!!

Verwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

3. Heel leuk om mee op Pieterpad te gaan met jullie. Ik heb wel bewondering voor jullie hoor, want het was een hele afstand.

4. Wat een flinke rit! Ga volgende week eens alles hier napluizen. Lijkt me nog leuk om met de fietsvriendinnen te doen? Sleurden jullie al jullie bagage mee op de fiets of werd dat nagebracht? Ik vind het heel knap van jullie die afstand. Hoedje af!

1. Ja wij hadden ieder twee achtertassen en een stuurtas aan de fiets hangen. We hebben alles zelf geregeld. Er zijn wel hotels en organisaties die alles voor je kunnen verzorgen maar wij zijn meer van het zelf doen en een beetje avonturen, een beetje maar hoor ;-) Het was een heerlijke tocht.

5. lijkt me geweldig als je een goeie conditie hebt Toos,
    geweldig voor jullie samen,
    dank je wel voor je lieve kaart uit groningen, tof van je ❤

6. Heerlijk om je fietsverhalen te lezen en als ik daarmee bezig ben, wil ik zo naar Nederland afreizen en op de fiets springen en dat pad van jou gaan uitproberen!
    Komt nog wel een keer; wat in het vat zit.....

7. Kanjers zijn jullie, echt goed gedaan. En wat hadden jullie geluk met het weer. Een prachtige tocht en jullie bewaren de herinneringen.

1. Zeker Marthy en we zijn al druk bezig met ons vakantieboek vol foto’s en verhalen.

Verwijderen
  8. Dankjewel aan iedereen voor de leuke reacties op de vakantiekaarten, in welke vorm dan ook, leuk.