vrijdag 21 oktober 2022

Tunnelwanden.

Het jaarlijkse fietsuitje, samen met mijn vroegere buurvrouw, bracht ons deze keer bij een in onbruik geraakte tunnel. We kennen elkaar al meer dan 50 jaar en alhoewel we alle twee zijn verhuisd, hebben we nog steeds contact. We fietsten de Liberation Route Brabant - Son en Breugel.

We hadden afgesproken dat ik naar haar zou komen en dat zij een route zou zoeken. Die kant uit heb ik nog niet veel gefietst, dus dat is weer eens wat anders. Wel fietsen mijn man en ik weleens naar Son en Breugel, maar dat is dan rechtstreeks naar het Zweedse warenhuis, boodschap doen en weer terug.

Nee, dit was wel wat anders, mijn vriendin, want zo kan ik mijn vroegere buurvrouw wel noemen, woont in Boxtel en de route zouden we starten in Best. Op dat eerste stuk ligt deze, buiten gebruik geraakte spoortunnel van het DUITSE LIJNTJE onder rijksweg A 2.

Hoe leuk is het dan om plotsklaps oog in oog te staan met zoveel prachtige kunstwerken, want kunst is het, in mijn beleving. De beide tunnelwanden staan helemaal vol, je komt ogen te kort, je blijft kijken en ontdekt steeds weer wat nieuws, wat ik hier laat zien is maar een klein gedeelte.

Dit was aan het begin van onze, zoals altijd, gezellig dagje weg. Lekker bijgekletst, heerlijk geluncht, natuurlijk koffie pauze met gebak en dat zelfs nog op een terrasje in de zon. ja wat dat betreft, hadden we weer de juiste dag uitgezocht, het voordeel van gepensioneerd zijn !!







 

10 opmerkingen:

  1. Wat leuk dat jullie ieder jaar samen een dagje op de fiets stappen! Heerlijk buiten bezig en ondertussen gezellig bijkletsen.
    De tunnel die jullie tegenkwamen is schitterend! Het is inderdaad pure kunst. Op deze manier kan graffiti wat bijdragen aan de omgeving en is het helemaal niet zo storend als de 'wilde' graffity waarmee de omgeving vaak ontsierd wordt en er rommelig uit gaan zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat getuigt toch wel van een hechte band; nog steeds met elkaar afspreken... Wat ontzettend gezellig.
    Dit soort graffity vind ik mooi, draagt bij aan wat kleur en sfeer in die grauwe tunneltjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bij echte vriendschap hoef je elkaar niet wekelijks te zien dat blijkt maar weer. Kleurrijk uitje.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk dat jullie dat in ere houden Toos, dat jaarlijkse fietstochtje. Zulke dingen zijn goud waard. En je zag heel wat mooie murals.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Erg fraaie murals Toos. Ik ben een fan ervan. Iedere stijl heeft weer iets anders. Fijn zulke langdurige vriendschappen. Groetjes Dorothé

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een heerlijke dag is dit geweest, en hoe mooi om deze
    prachtige beschilderingen tegen te komen in een tunnel
    die niet meer gebruikt wordt. Het zijn letterlijk kunstwerken,
    wat een verschillende technieken die worden gebruikt, en
    alles zo mooi kleurrijk, PRACHTIG!!! En dat alles samen
    beleven met een vriendin van weleer, TOP.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat wil een mens nog meer :) lekker genieten van alles én met elkaar.
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja, wij pensionada ‘s genieten volop hè van ons vrije leven. Fijn dat je samen met je buurvriendin een leuke dag had.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ja Toos, ook ik heb genoten van ons dagje samen.
    Ik geniet na van jouw verslag
    van onze fijne dag!!!
    De foto’s van Tunnelvision zijn extra.

    BeantwoordenVerwijderen