vrijdag 18 februari 2022

Panna cotta.

Overal kom ik op het moment recepten tegen van Panna cotta, had het nog nooit gemaakt, dus het moest er nu maar eens van komen. Ooit heb ik het gegeten in een heel leuk restaurantje in België en toen ik zei dat ik het zó lekker vond, vertelde de serveerster dat ik het best zelf kon maken, héél makkelijk. daar had ze helemaal gelijk in en ik snap niet dat ik het niet eerder heb geprobeerd. In een mum van tijd is het gepiept, alleen het opstijven duurt enkele uren, maar hé daar hoef jen niet bij te blijven. 

Het storten vond ik het enige dat moeilijk ging, maar ik laat het resultaat toch maar zien, want zo zeggen we dan, niet perfect is ook goed. 

Je moet de vormpjes even in heet water houden en dan storten, maar dan is de onderkant al een beetje gesmolten en ligt dat er rondom. Als je daarna de siroop en schilletjes erover schenkt dan ziet het er wat rommelig uit. Bij het andere vormpje heb ik met een mesje langs de kant de Panna cotta los gemaakt. Dat lukte, maar dan is de zijkant 'hakkelig'. Volgende keer serveer ik het in een glaasje, mooi en makkelijker en daar gaan we voor. Dat we dit toetje vaker gaan eten dat is zeker want onze jongste  kleinzoon, die hier ook net mee at, vond dat we dit recept er zeker in moeten houden.

 

7 opmerkingen:

  1. Ga ik zeker een keer proberen en dan in een glaasje. Storten gaat bij mij geheid mis.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Genoeg recepten te vinden op het internet en allemaal even makkelijk !

      Verwijderen
  2. Gelukkig vinden jullie het wél lekker (mijn kostje is het niet 😊)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ziet er heerlijk uit. En het kan natuurlijk goed in een mooi glas geserveerd worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ziet er heerlijk uit Toos, heb ze regelmatig in Italië en
    Frankrijk gegeten, het is een heerlijk toetje, maar zelf
    heb ik het nog nooit gemaakt, toch maar eens doen

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het zo leuk om iets uit te proberen op kookgebied. En zo te zien is het heel goed gelukt! Ik heb het ook nog nooit zelf gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het ziet er heerlijk uit. Ja, ik heb het wel een paar keer gemaakt en het is niet moeilijk.

    BeantwoordenVerwijderen