vrijdag 1 oktober 2021

Crea 2021 - Alfabet - week 20 - T - Tassen.

 

Enige tijd geleden had ik er al een laten zien, bij de letter N van naaien, maar nu hebben we er nog twee bijgemaakt en vanavond beginnen we aan TAS  nummer vier. We gaan gewoon verder tot de oude banners op zijn. Eerst konden we nog een hele voor en achterkant uit een stuk maken, maar je ziet wel dat we nu met kleine stukken moeten werken. Bij deze TAS kon maar één kant uit een stuk. We hebben band gebruikt om de stukken aan elkaar te maken en spijkerstof. Het band had onze dochter nog liggen en spijker stof, van oude spijkerbroeken hebben we alle twee wel, want we gooien niks zomaar weg. De tailleband wordt gebruikt als hengsel, gewoon zoals hij is met lussen en al.

Één TAS kon nog wel uit een stuk en die vind ik zelf heel leuk met dat 'kant'. Het kant is van een soort kunststof en paste daarom goed bij het materiaal van de banners. Ze wist niet meer hoe ze eraan was gekomen, want ze krijgt regelmatig spullen van vrienden en vriendinnen met de vraag 'kun je hier nog iets mee'. Nou je ziet het ! De TASSEN zijn inmiddels weggegeven.



 



17 opmerkingen:

  1. Prachtige tassen! Een originele manier voor hergebruik en je maakt er ook anderen blij mee 👍🏼

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Meneer F. kreeg onlangs een gerecyclede tas. Maar die haalt het bij lange niet niet bij jullie mooie exemplaren.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat zijn jullie handig met restjes! De tassen zijn enig!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig en tassen heb je nooit genoeg oeps je hebt ze al weggegeven 😀

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtige tassen maken jullie toch, en dan ook
    nog eentje met een kantranden, geweldig. Ze lijken me
    ook heel erg sterk en degelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Super tassen! Leuk om te maken en fijn om te gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk detail om de lussen eraan te laten zitten. Je weet dat ik ook fan ben van hergebruik. Momenteel naai ik weinig omdat ik met schrijven en foto's bezig ben. Maar het kriebelt gelijk als ik je leuke tassen zie. Gebruik je een patroon als basis met variaties of is het uit de losse pols.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Uit de losse pols en natuurlijk navrant de materialen die we hebben liggen.

      Verwijderen
  8. Mooie en originele tassen en knap gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leuke en originele tassen heb je gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooie stevige tassen zijn het geworden, handig in gebruik en nog duurzaam ook omdat jullie werken met materiaal dat je al hebt of is gebruikt :)
    Leuk ook dat je het samen met je dochter doet.
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  11. als j e een hobbie hebt kun j e alles gebruiken hé toos, dat vind ik ook, maar waar laten we het toch allemaal :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zo verswchrikkelijk leuk!!! Ik moet nog ergens een rolletje van dat kunststof kant hebben liggen. (ik hoop dat ik het nog niet weggedaan heb)
    Ik weet niet of het in Fr. of in Ned. ligt maar als ik het tegenkom stuur ik het je op. Jullie doen er wat mee, ik niet.

    BeantwoordenVerwijderen