donderdag 15 juli 2021

Naast de nonnen !

 

Vorige week donderdag eindelijk weer eens samen gefietst, Ellen en ik. Ellen had de tocht uitgezet en daar zit altijd wel iets verrassends in. Heerlijk was het fietsen in de bossen en plots zagen we deze beelden van hout staan. Laatst kwamen man en ik ook al zoiets dergelijks tegen en misschien wel van dezelfde houtbewerker.

Dat weet ik niet zeker, omdat ik helemaal niet gekeken heb of er ergens een bordje stond of hing.

Het lijkt wel of er onder de linker voet van de schaapherder een bordje hangt, maar ja daar heb ik nu niks meer aan.

Lekker ergens koffie gedronken en natuurlijk heel veel bijgepraat.

We fietsten weer verder door voor mij enkele bekende plekken, maar zeker ook stukken waar ik nog niet eerder was.

Zo ook de plek waar we zouden lunchen, een verbouwde oude kloosterboerderij.

Erg leuk plekje hoor, je kon kiezen voor buiten of binnen en wij kozen voor binnen. Alhoewel we toch bijna buiten zaten (links vooraan) onder de boog. De mussen vlogen er zo naar binnen en weer naar buiten.

De kloosterboerderij ligt naast het statige Missieklooster Heilig Bloed in Aarle-Rixtel en als lunch kozen we een van de salades  waar de zusters hun naam aan hadden gegeven. Zuster Madeleine's salade. Heerlijk hoor, lauwwarme geitenkaas met honing, vijgen, zoetzure uien, gesuikerde noten en bacon, mmmmmm !

Best een groot klooster waar rondleidingen worden verzorgd door de zusters. Men komt dan in de kapel, het museum, de refter en meerdere ruimtes in het klooster. 





Een groot deel van de kloostertuin en ook de Mariagrot zijn toegankelijk voor de gasten.
  
Iets voor een heerlijke wandeling.

Er is daar genoeg te beleven voor wie daar zin in heeft, dus HIER een link. 

Zoals altijd was dit weer een leuke en gezellige fietsdag en we proberen om dit jaar samen nog een keer af te spreken.

Ja gaan we doen, moet toch lukken 😊





10 opmerkingen:

  1. Wat is het toch fijn om samen met een vriendin op pad te gaan. En dan ook nog zo'n lekkere lunch. Die hadden jullie wel verdiend na al dat fietsen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige beelden kwamen jullie tegen Toos, het lijkt
    mij ook van dezelfde houtbewerker te zijn. het is zeker een groot
    klooster, heel sfeervol ook het restaurant in de kloosterboerderij.
    En mmmmm wat ziet dat er heerlijk uit zeg, helemaal mijn smaak ook.
    Gezellig hé zo lekker met een vriendin op stap te gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige locatie. Dat klooster zou ik wel willen bezoeken. Wie weet komt het er nog eens van. Misschien in een nachtje in het hotel, fietsen mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie plekjes op jullie route

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het was een prachtige fietsdag; niet te warm, geen regen, weinig wind, wat wil je nog meer. Tijdens de 78 km die we gefietst hebben, genoten we van de mooie omgeving. We hebben alle nieuwtjes weer uitgewisseld en ik kijk al uit naar onze volgende tocht.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prachtige omgeving. Zo anders dan bij ons.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hey mijn eerdere reactie is niet doorgekomen via mobiel. Nog maar eens maar misschien zeg ik nu wat anders. Leuke blog van fijne uitstap en dat klooster onthou ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk, op stap met een vriendin e je lunch zier er weer voortreffelijk uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een heerlijke tocht en wat een mooie gebouwen en omgeving bij dat klooster. Ik vind kloosters altijd wel iets hebben :)
    Zeker doen, weer afspreken :) Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen