maandag 20 april 2020

Thuis.

Vanwege Corona zijn de meeste mensen meer aan huis gekluisterd. Behalve natuurlijk iedereen die in de zorg werkzaam is en in alle andere vitale beroepen en dat zijn er nog best veel. Maar wij, de gepensioneerden, zitten toch wat meer thuis. Ik heb er geen moeite mee hoor, we maken onze fietsrondjes, werken wat in de tuin, zitten regelmatig in het zonnetje, want het weer werkt enorm mee en we ruimen wat kastjes en laden op. Ben nu bezig in de logeer-computer-naai-knutselkamer en daar kwam ik dit huisje tegen. Het is een onderzetter van vilt en die mochten we meenemen na een 40 jarig huwelijksfeest. De man des huizes was architect en zijn vrouw had voor hun feest (een geweldig tuinfeest) héél veel huisjesonderzetters gemaakt. Deze onderzetter bracht me op het idee, toen ik mijn uitpuilende zak met viltstukjes tegenkwam, om huisjeskaarten te gaan maken. Die zak heb ik al jaren en heb er ook al heel veel mee gedaan, maar ik zou nu eindelijk wel eens wat andere kleuren willen kopen. Maar ja, dan denk ik weer, eerst deze maar een opmaken. Zo gezegd, zo gedaan, heb er al verstuurd en ga er nog versturen, aan deze en gene die het moeilijk hebben, of aan vrienden en kennissen die hun verjaardag nu niet kunnen vieren of gewoon zomaar, ik zie wel. Ze zien er in elk geval vrolijk uit al zeg ik het zelf.


18 opmerkingen:

  1. Wat een super mooi idee Toos en wat zijn deze huisjes leuk geworden,
    het vrolijkt een mens gewoon enorm op, zo mooi kleurrijk.
    Zo raken de restjes die je nog hebt zeker op.....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk zeg. Jammer dat je ze op Woningsdag niet kunt verkopen.
    Het is hier al net als bij jullie. Geen moeite met thuiszitten. Vandaag stond er een straffe wind dus de fietsen zijn niet gebruikt. Wel in de luwte van het portiek van de stralende zon genoten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat zien die er leuk uit, Toos. Daar maak je mensen echt blij mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een enig idee. Hier ligt ook nog veel vilt en zoiets als dit is een reuzeleuke bestemming. Hopelijk komt er vanavond bericht dat de scholen weer open gaan. En even op een terrasje kunnen gaan zitten lijkt me heerlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zò leuk bedacht en gedaan, Toos! En het lijkt me nog heerlijk om te maken ook. Daar ga je vast een aantal mensen erg blij mee maken...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind ze prachtig! Ik heb een paar jaar geleden huisjes gestempeld met ballonnen als kaarten. Dat heb ik nu weer opgepakt met een hart erbij. Vast niet toevallig ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuke idee en wat een leuk patroon! Dat schuine hartje doet het helemaal goed zo vrolijk bovenin. Al die mensen die je gaat verrassen boffen maar en zijn er vast heel blij mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ohhhh wat mooi en kleurig zijn ze Toos, geweldig gelukt, supertof
    daar maak je mensen blij mee <3

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat mooi en kleurig. Daar wordt je helemaal vrolijk van. Zo is thuisblijven best gezellig.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. De huisjes zijn prachtig en wat lief om die naar mensen te sturen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik zit hier nu te genieten van zo'n fleurige kaart. Dank je wel, Toos.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een goed idee en wat zijn het gezellige en fleurige kaarten geworden, echte cadeautjes :) Je bent goed bezig Toos, de ene leuke blogpost na de andere :) Allemaal leuk om te lezen, echt genieten. Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Huisjes zijn echt leuk om te maken. Ze zien er vrolijk uit. Daar word je weer blij van.

    BeantwoordenVerwijderen