vrijdag 5 juli 2019

SMOOTH ... Crea 5219.

SMOOTH/ GLAD, het mengen van ingrediënten tot een GLAD geheel zonder klonten, zo las ik bij de vertaling en het eerste dat in me opkwam was, ik moet iets doen met een smoothie. Dit is het geworden in mijn boek en hieronder geef ik drie recepten. Lekker, verfrissend en ook nog eens gezond.

GROENE SMOOTHIE.
Halveer 1 eetrijpe avocado en verwijder de pit.
Schep het vruchtvlees met een lepel uit de schil en doe in de blender.
Voeg 50 ml water toe.
Doe 1 el gembersiroop en 125 g mangoblokjes erbij en knijp het sap uit 1 limoen erover.
Laat de blender draaien en voeg hand voor hand 100 g gewassen babyspinazie toe.
Schenk in 2 hoge glazen en serveer.

SMOOTHIE VAN GRAPEFRUIT, BLAUWE BES, GEMBER EN WORTEL.
Schil 1 grapefruit en snijd in stukken.
Schil en rasp 1 cm gember.
Doe samen met 100 g blauwe bessen ( diepvries ) en 100 ml wortelsap in de blender.
Pureer in 30 sec. tot een gladde smoothie en serveer in 2 hoge glazen.

SINAASAPPEL-WORTELSMOOTHIE.
Pel 2 bananen, breek in stukken en doe in de blender.
Pel 2 sinaasappels en doe de partjes ook in de blender.
Vul aan met 250 ml wortelsap en blend tot een gladde smoothie.
Schenk in 2 hoge glazen en serveer.

8 opmerkingen:

  1. Wat is het weer leuk geworden! En bedankt voor de recepten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige uitwerking. De mooie letters en prachtig getekende glazen combineren mooi bij elkaar. De recepten klonken goed, ik moet alleen nog even een blender kopen.😂😂

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi én vast ook heel lekker :-)
    Groetjes en fijn weekend!
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze vind ik ook mooi gevonden. En lekker hoewel ik spinazie in mijn smoothie wel spannend vind.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Smoothies zijn inderdaad lekker! Leuk getekend ook en mooie layout.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh... erg... ik heb nog niet gereageerd! Ik zag je bericht vrijdagavond op m'n telefoon, en dat vind ik altijd zo lastig reageren... Mooi uitgewerkt!
    Zo leuk dat jij ook aan smoothies dacht! En je bent gewoon glazen gaan tekenen. Je recepten ga ik natuurlijk een keertje proberen, want ik ben dol op die smoothies!

    BeantwoordenVerwijderen