donderdag 1 december 2016

Happy Birthday Marilyn.

Nog t/m 5 februari 2017 loopt de tentoonstelling in de Nieuwe kerk over het leven van MARILYN MONROE. Wij waren er gisteren en vonden het een heel goed opgezette tentoonstelling. Ik maakte voor het eerst kennis met Marilyn toen ik nog op de lagere school zat en van mijn ouders filmsterren plaatjes kreeg. Het zal wel "in"zijn geweest toentertijd en ik was er heel blij mee dat weet ik nog wel. We kregen meestal geen cadeautjes buiten de verjaardagen of Sinterklaas maar wanneer ze het jaarlijkse personeels uitstapje hadden van mijn vaders werk dan brachten ze altijd een verrassing mee. Op het blog van BERTIEBO had ik al een heel inspirerend stukje gelezen en ik ben blij dat we er geweest zijn alhoewel 't over het algemeen heel triest was. Vooral de beelden van haar optreden bij de verjaardag van Kennedy vond ik hartverscheurend en deed me denken aan de beelden die we steeds te zien kregen na het overlijden van Emy Winehouse die soms bijna niet op haar benen kon staan vanwege haar alcohol- en drugsverslaving terwijl ze een geweldige zangeres was. Zo jammer en zo in en in triest. Maar toch, de tentoonstelling is een aanrader.

3 opmerkingen:

  1. Ja hè!!! Echt een mooie tentoonstelling. Volgende week ga ik naar Audrey Hepburn (in Den Haag)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jammer dat ze niet met de stress kon omgaan. Of met haar beroemdheid. Van Amy Winehouse vond ik ook zo triest. En Jim Morrison en...en...
    Als ik dichter in de buurt woonde, zou ik zeker naar de tentoonstelling toegaan!

    BeantwoordenVerwijderen