zondag 14 januari 2024

Lezen.

Vorig jaar oktober fotografeerden we de watertoren van de ZEEPZIEDERIJ DE ADELAAR en kreeg toen een reactie van Jeanette van het blog HIPENKLEURIG.BLOGSPOT.COM. Jeanette had net een boek gelezen over de vrouwen van de zeepmakerij. Vond ik een mooi toeval en had het boek meteen gereserveerd bij de bibliotheek, moest er wel even op wachten, maar ik las het binnen een week uit en dat is voor mij, snel. Het was het eerste deel van een serie van drie, het speelt zich af rondom een familiebedrijf en begint in het jaar 1865. Na het eerste deel, wou ik ook weten hoe het verder ging en reserveerde deel twee, daar heb ik bijna twee maanden op moeten wachten, maar nu heb ik het en het leest lekker weg. Ja geen wonder hè, blijkt een Grote Letter Uitgave te zijn. 

Farina Eden is de schrijfster, maar dat hadden jullie al wel gezien. Ze werd in 1977 geboren in Berlijn, studeerde Duits en Engels en droomde er als kind al van om boeken te schrijven. Naast haar werk als docent op een middelbare school schrijft ze romans, historische romans, jeugdboeken en korte verhalen.






 

9 opmerkingen:

  1. Ja, ik snap wel dat je dat boek wilde lezen! En wat leuk dat er ook een serie is... Veel leesplezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat lijkt me een lekker boek! Ik ga eens kijken. (Ik heb trouwens wel eens puur uit ongeduld omdat het gewone boek er niet was en ik het per se wilde lezen, zo'n grote letter uitgave meegenomen uit de bieb. Maar snel teruggebracht, want het lezen beviel niet en ik dacht ook ineens aan iemand die het boek harder nodig had.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb het gelijk aangevraagd. Ik hou van dit soort boeken. Bedankt voor de tip . Groetjes Dorothé

    Momenteel heb ik weer problemen met reageren onder eigen naam met website. Dus maar even zo

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha, heel leuk dat je mijn tip kon gebruiken. Ik heb ze inmiddels alle 3 gelezen, echt mooie boeken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuke toevalligheden. Alleen jammer dat je dan via de bieb soms lang moet wachten tussen de delen. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat is een bijzondere toevalligheid. Leve blogland! De kleurige voorplaten zijn veelbelovend.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik heb de boeken meteen op mijn verlanglijst voor de bieb gezet. Met dit koude weer lees ik wat meer. En dan zijn tips van harte welkom.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lezen, heerlijk, ik doe het veel. En leuk toch dat je uit blogland tips krijgt voor mooie boeken.

    BeantwoordenVerwijderen