zondag 20 september 2020

Afval.

Ik kreeg, een tijd geleden al, van onze dochter een doosje met nieuwe parfum geuren. Nou ja, voor mij waren ze nieuw. Al jaren gebruik ik dezelfde geur, die me ook erg goed bevalt, soms maak ik een uitstapje naar wat anders, maar kom toch steeds weer terug. Vanmorgen was de fles leeg en kon ik hier aan beginnen. Deze parfums zijn gemaakt van afval, rozenknoppen, koffie, kerstbomen of sinaasappelschillen. Daarbij denk je niet meteen aan een lekker geurend parfum, maar tóch is het broer en zus Boye en Noëlle gelukt. Ik vind de namen van de parfums ook zo mooi, simpel maar zó passend zoals KNOP, VERSCHIL, HOOP, DEN en ZET.
Bij het maken van KNOP, halen ze afval bij rozenkwekers, voor het maken van DEN worden afgedankte kerstbomen gebruikt, ook ooit een die op de Dam in Amsterdam stond tijdens de feestdagen, VERSCHIL, sinaasappelschillen. Hartstikke leuk toch. HIER de link naar nog meer informatie.
Ik heb vandaag ZET geprobeerd (we hadden toch net koffie geZET haha) een prima geur. 
Morgen de volgende.



12 opmerkingen:

  1. Ben heel benieuwd of alle vijf de geuren je kunnen bekoren,
    heel grappig heerlijke geuren maken van afval, tsja.....
    waarom ook niet, alles is mogelijk, heel leuk.

    Gisteren schreef ik al iets bij Loes over blogger die wat
    vreemd de posten toont. Nu zag ik net in mijn leeslijst deze
    nieuwe post van jou, er pal onder stond jou post van de
    crea 5220 Pijlen van afgelopen vrijdag en bij beide posten
    staat dat jij ze een uur geleden hebt gepost??? Vreemd hé.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou, ik denk dat dat komt omdat ik bij de vorige post vergeten was om de categorie te vermelden en dat toen alsnog heb gedaan.
      Maar ik ben gisteren wel heel lang bezig geweest om een link te maken en het lukte niet om de link te vervangen door een woord, wat ik normaal altijd doe.. nu staat er heel de link op en dat vind ik niet mooi.

      Verwijderen
  2. Wat een origineel idee is dat. Blijkbaar is de parfumwereld in beweging

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoe mooi! Zowel het idee, initiatief en de uitvoering.
    Word ook wel nieuwsgierig naar de geuren :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een geweldige manier om dingen her te gebruiken! Wie verwacht er nu dat er uit 'afval' zulke heerlijke luchten kunnen ontstaan!
    Mooi om te zien dat er ook op dit gebied aan hergebruik gedacht wordt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dit is leuk. Heb de indruk dat het niet al te zoetig is. Dat zou mij wel aanspreken.
    Ik vind geurtjes al snel te sterk ruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Even over de link plaatsen. Als je het zinnetje kies tekst aanklikt wordt het blauw dan kun je een woord invullen. Daarna het zinnetje van de link aanklikken wordt ook blauw, link invullen. Klaar. Bij mij werkt het in elk geval.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het probleem was dat ik niks kon aanklikken en het toetsenbord kwam dan niet tevoorschijn. Morgenavond komt onze dochter en dan zal ik het er met haar nog eens over hebben. Bedankt toch voor je reactie, want het zou ook zomaar kunnen dat ik wat verkeerd heb gedaan.

      Verwijderen
  7. Geweldig initiatief! Ik heb een tijdje geleden een geur van het Engelse Walden gekocht, veganistisch en natuurlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het spreekt me wel aan, die 'natuurlijke' geuren.

    BeantwoordenVerwijderen