zondag 16 juni 2019

Gekleurde herrie.

We fietsten afgelopen vrijdag weer naar een van onze favoriete koffie adresjes, een bed en breakfast in Volkel. Lekker rustige route door bossen en kleine dorpen. Maar hoe dichter we bij Volkel kwamen, hoe drukker het werd. Niet op de fietspad hoor, maar we zagen het als we ergens moesten oversteken en ook op de weg vóór de bed en breakfast stond een lange rij auto's.


We waren er inmiddels achter dat de Luchtmachtdagen waren begonnen. In de bed en breakfast vertelde het meisje dat ons de koffie serveerde, dat er mensen hadden overnacht die er ook naartoe waren gegaan en dat ze die ochtend al om een uur of zes op haar werk was voor het ontbijt.

zij vond het wel leuk hoor, een beetje leven in de brouwerij en 's-middags hadden ze ook nog een trouwerij. Je kunt daar in de tuin trouwen en ook je feest vieren. Ik zei nog dat ze dan toch wel op mochten letten of er wel echt het jawoord werd gegeven, want met al die herrie, je weet het maar nooit ;-)  Maar schijnbaar wist het bruidspaar ervan dat het de luchtmachtdagen waren en vonden ze het wel wat hebben. Nou ik zou er niet voor kiezen, maar zo zie je maar weer, iedereen is anders.


 We hadden al flink wat vliegtuigen gehoord, maar nog niks gezien, maar toen we na de koffie weer op pad gingen en ik een keer omkeek zag ik opeens kleuren in de lucht. We zijn toen maar eens afgestapt om wat foto's te nemen. Zelf zou ik niet zo snel naar zo'n evenement gaan, veel te druk en voor het milieu ook niet je van het, maar ik kan me voorstellen wanneer je van zoiets houdt, dat je er wel van geniet. Ik moet zeggen dat het er wel spectaculair uitzag, maar voor ons was, wat wij ervan zagen genoeg. We zijn weer vrolijk verder gefietst, de rust tegemoet.



7 opmerkingen:

  1. Ach ja, op afstand leuk meegenomen, maar om er voor in de file te gaan staan, geen denken aan. Een hoop volk in Volkel.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nee, ik zou ook nooit kiezen voor zo'n evenement. Gelukkig zijn we allemaal anders

    BeantwoordenVerwijderen
  3. pffff hier komen ze elke woensdag over, dat vind ik al zo'n kabaal toos :-)
    wel erg kleurig dat dan weer wel :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Vroeger gingen wij met onze jongens ook naar zulke dagen; de marine, de luchtmacht, de landmacht.. Ze vonden het geweldig.
    Maar nu geven we toch echt de voorkeur aan de rust!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik hou ook meer van rust, Toos maar je maakte wel mooie foto's van dit spektakel.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Toos,

    Het is aan mij ook niet besteed.
    Desondanks voor veel mensen indrukwekkend, het was in Oss niet te zien maar soms wel te horen.

    Groetjes,

    jeer

    BeantwoordenVerwijderen