woensdag 17 februari 2021

Ik heb een potje met vet.........

Ik weet niet of dit, hier overbekende  feestnummer, overal in het land vroeger werd gezongen, maar daar moest ik in elk geval aan denken. We hadden vet gesmolten én het was tenslotte toch Carnaval, vandaar. Kleindochter Bo was maandag hier en we gingen een heerlijk vogel buffet maken.

Uitgeperste sinaasappelschillen vullen, cupcake vormpjes, fondanthartvormpjes, en blikjes. Ach je kunt van alles verzinnen natuurlijk. We hadden geluk dat er nog sneeuw lag want daar konden we de pan met vet mooi inzetten om snel af te laten koelen.


De harten en de sinaasappels werden voorzien van een touwtje om in de boom te kunnen hangen. 
De cupcakes kun je gewoon in het vogelhuisje zetten. ik had trouwens ook nog twee halve kokosnoten liggen, dus die kwamen ook van pas.

Ziet er toch lekker uit al zeg ik het zelf. De vogels kregen natuurlijk al goed te eten, maar dit is toch wel wat anders. We zijn er lekker samen mee bezig geweest. ik knutsel graag en Bo houdt er ook wel van. Hier het resultaat van onze, toch wel vette, knutsel creaties. We hebben alles gedeeld en nu maar hopen dat de vogel er nog even wat aan hebben, want met die warme dagen die er aankomen weet ik het ook niet !








 

11 opmerkingen:

  1. Wat een mooie verzameling lekkernijen hebben jullie
    saampjes gemaakt voor de vogels. Daar zullen ze heel
    blij mee zijn en ook al wordt het een beetje lente dit
    weekend de vogels zullen gretig blijven pikken van al
    dit lekkers, daar ben ik van overtuigd. De hebben het
    de afgelopen weken al zwaar genoeg gehad dus kunnen ze
    nu mooi weer even aansterken......

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh
    wat lief van jullie,
    ja de dieren hadden het hard nodig hé,
    ik heb ook kilo's meelwormen gestrooid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gezellige boel, zowel in jouw keuken als in de tuin. Laat je nog wat buffetgangers zien?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gezellig en de vogels zijn je dankbaar :)
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh, dat versje ken ik.. en nu blijft het maar in mijn hoofd zitten:)
    Wat zijn jullie leuk bezig geweest! De vogels krijgen een heerlijke traktatie...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk on die sinaasappelhelften. Ik heb wel vaak vetbollen gemaakt, maar nooit zo.Om te onthouden

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gezellig en je krijgt zoveel mooie vogels te zien

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een goed idee die sinaasappelhelften. Heerlijk vogelbuffet zo.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat heb jij een lekkere hapjes gemaakt samen met Bo voor de vogels.
    Leuk gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het duurde even, maar uiteindelijk zijn er toch een paar vogels die het buffet in onze tuin hebben gevonden. Ze hebben er lekker van gesmikkeld.

    BeantwoordenVerwijderen