woensdag 31 mei 2017

Op reis.

Zoals ik gisteren al vertelde, zijn onze dochter en schoonzoon een week in New York en mochten de opa's en oma's oppassen. Wij deden dat vorige week en op zondagavond namen de andere opa en oma het van ons over. Papa en mama op reis, dan gaan wij ook en wel naar de Oriënt. We bezochten een Bedoeïenen kamp in de woestijn, de Maria bron bij het dorp Beth Juda, we beklommen de hoge traptreden in de Karavanserai en bezochten Jeruzalem. Nee, niet echt natuurlijk maar we gingen naar DIT MUSEUM en hadden het speciaal uitgezocht omdat het prachtig is gelegen in de bossen en dat was met die warme Hemelvaartsdag heel aangenaam. Bovendien waren er die dag ook speciale dingen voor kinderen zoals vliegers beschilderen en oplaten. Alleen dat laatste lukte niet omdat er weinig wind was. De gerenoveerde Hemelvaartkoepel was die dag ook toegankelijk voor publiek en men kon er een wens op een briefje schrijven en daar ophangen. Nou en iets wensen vinden kinderen altijd leuk. Daar in de koepel mochten ze ook door een virtual reality bril kijken en was het net of je in de echte koepel in het midden oosten stond. Er is een spelletjes plein, er is veel om te klimmen, we liepen het labyrint ( waar je nooit de weg kwijtraakt ) kortom het was een leuke reis.

7 opmerkingen:

  1. Daar ben ik nou nog nooit geweest en het zat ook niet in mijn hoofd. Maar het lijkt me leuk dus bedankt voor de tip

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Is het ook leuk om zonder kinderen te bezoeken?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is natuurlijk altijd moeilijk om voor een ander te bepalen wat leuk is. Bij ons was het net andersom, wij dachten, zou het wel leuk zijn voor de kleinkinderen maar omdat er vanwegen Hemelvaartsdag voor kinderen ook dingen waren zijn we gegaan. Ik was er ooknog nooit geweest maar mijn ouders vroeger wel en ik herinner me nog dat ik die helemaal geweldig vond.
      Je kan er lekker wandelen van de ene naar de andere ( bijbelse ) plaats en er is ook een binnenmuseum wat ik heel interessant vond maar waar we nu met de kleinkinderen wat minder tijd voor hadden. Ik zou zeggen ga het eens ervaren.

      Verwijderen
    2. Er moet staan, ik herinner me nog dat ik de foto's helemaal heweldig vond.

      Verwijderen
  3. Leuk om zo zelf ook "op reis" te gaan!
    Volgens mij hebben de grootouders er net zo van genoten als de kleinkinderen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuk idee en het heeft geweldig uitgepakt! Vliegers kun je altijd later als er wel wind staat, oplaten.
    Vooral de foto met de kring van stenen trok mijn aandacht. Het lijkt op een cirkel die je in kerken kunt lopen. Een soort labyrint.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja Mirjam dat is het ook en onze kleinzoon heeft hem twee keer gelopen ondanks de hitte. Dus hij heeft zijn pelgrimstocht wel volbracht ;-))

      Verwijderen