woensdag 24 juni 2026
Stukje tuin.
Onze zoon gaf me twee zakjes met knolletjes. Een om bij hem te planten en een om bij ons te planten. Ik had geen plekje vrij en heb ze in twee potten gepland. Ik ben niet zó van de bollen, maar was wel nieuwsgierig wat het zou worden, nou best aardig hoor. Dit is een Oxalis Deppei en dat grote blad is nog even een verrassing !Clematis texensis 'Princess Diana' staat hier al jaren, doet het altijd goed, maar is door de hitte al snel aan het uitvallen. Niet getreurd want je ziet de zaadbollen waar pluimpjes in komen al zitten.
Een cosmea wou ik al jaren hebben, maar vergat het steeds als we in het tuincentrum waren, maar nu heb ik er een en volgend jaar misschien wel meer, want het zaad ga ik wel bewaren.
Op de linker foto ook een bloem van de bolletjes en knolletjes, weet niet de naam toen ik zocht met 'lens', gaf men pioenroos aan, maar ik ben daar niet van overtuigd. Misschien zeg je, staat daar niks anders in de tuin dan fuchsia roze, nee hoor, er staan best veel kogeldistels dit jaar en de Salvia nemorosa 'Ostfriesland' doet ook zijn best. Misschien komt er nog een blog met andere kleuren, maar misschien ook niet VEEL TE WARM NU.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Ja, en het valt ook niet mee om te fotograferen met die zon. Of 's morgens heel vroeg of ;s avonds laat... De planten hebben het overigens ook zwaar, althans sommige..
BeantwoordenVerwijderenMooi zijn je Salvia's! Ik houd van dat paars en blauw in de tuin, maar wij hebben ook veel roze en wit erbij.
Mooi hoor!
BeantwoordenVerwijderenprachtig die bolletjes heb ik ook in de tuin. komen elk jaar weer op er is ook een donkere versie van. Die clematis die doet het hier ook niet zo goed maar deze bloeit wel heel lang en dat vind ik dan wel weer heel leuk daaraan . De salvia vind ik erg mooi
BeantwoordenVerwijderenMooi die kleurtjes! Er zijn tegenwoordig veel bolgewassen te koop , ik had jaren lang , rodohypoxis een Afrikaans bolletje . Ga ik toch weer eens proberen te kopen!
BeantwoordenVerwijderen