zondag 26 oktober 2014

Spijkertas.

Niet alleen onze dochter is gek op tassen maar onze schoondochter houdt er ook wel van. Dus toen ik laatst bij haar in een "Flair" ( no 38 ) het idee zag om van een oude spijkerbroek een tas te maken ( en zij liet merken dat ze die wel leuk vond ) besloot ik om er een te maken voor haar verjaardag. Het model heb ik iets aangepast n.l, afgewerkt met een bijpassende voering, een ritsbinnenzak voor kleine snuisterijen en een zakje voor de smartphone. Het is leuk om zo'n tas te maken, een kwestie van de pijpen afknippen net onder het kruis. De tussenbeennaden openknippen. Dan heb je twee lappen stof waar je een tas van kan naaien. De opgestikte zakken van de spijkerbroek kun je ook gebruiken en de tailleband is het hengsel. Verder hergebruik je lussen en labels naar eigen fantasie. Ik heb inmiddels al een bestelling gehad voor nog zo'n tas en ik wil er zelf eigenlijk ook wel een. Oude spijkerbroeken genoeg in de familie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten