woensdag 25 januari 2012

Nostalgie


Bij het opbergen van 'n kleurplaat, kwam ik deze tekening van kleinzoon H. tegen. Hij tekende deze koppoter toen hij vier jaar oud was. Ik wou er graag iets mee doen en ik herinnerde me weer m'n eerste lessen "machine beheersing". We moesten dagenlang cirkels, vierkantjes, golven enz, enz op de naaimachine stikken.Eerst zonder garen op papier, daarna met garen op stof. Van die versierde stoffen werd dan weer van alles gemaakt. Dus het was even 'n uurtje nostalgie en de op linnen gestikte koppoter hangt nu, ingelijst door manlief, mooi te zijn in de huiskamer.

2 opmerkingen:

  1. hey toos,

    zoals je ziet ben ook ik toegetreden tot de bloggerswereld! en jawel mijn blog is gebaseerd op toosnostalgie! een kunstblog dus.
    want jij bent toch echt degene die me enthousiast heeft gemaakt! Toch leuk als je bedenkt dat ik ook ooit van die koppoters met je getekend heb. En de muizentrapjes niet te vergeten!! Groetjes Marte

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een leuk idee om een tekening op stof te naaien! Ik vond je blog door je reactie op mijn blog en dacht, ik begin bij het begin, gelijk al leuk! ik kom nog eens terug.
    En de zonne oven heb ik ondertussen niet meer, een te grote sta in de weg. ik had hem gekocht via de solar cooker werkgroep in sliedrecht. Heel leuk, dat wel!

    BeantwoordenVerwijderen