vrijdag 20 maart 2020

OUDE FOTO ... Crea 5220.


Ik heb helemaal geen oude foto's meer, want jaren geleden maakte ik voor elk kind een familiealbum dus daar zitten ze in. Maar geen nood, ik maakte een foto van een foto, toen we bij onze dochter waren. Het is een foto van mijn broer en mij en ik denk dat we tegen de zon in moesten kijken, want hij heeft zijn ogen dicht. Tegenwoordig zou je meteen weer wat andere foto's maken, maar zo'n 65 jaar geleden moest je wachten tot de foto's terugkwamen van de fotograaf en dan zag je pas wat het was geworden. Gelukkig heeft niemand hem toen weggegooid.
Ik plakte de foto op een stuk hobbelig paper en dat werd weer op een restant stof geplakt. De lap stof had ik geverfd tijdens een workshop eco- printen.
Het kant is van mijn bruidsjurk geweest, ik had het bij het woord COLLAGE ook al gebruikt, maar toen was het nog wit, nu heb ik het een beetje bruinig gemaakt met thee. Wat knoopjes erop genaaid en OUDE FOTO geschreven met schoolschrift, want dat hoort er echt bij vind ik.




15 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige uitwerking Toos, wat een mooie foto
    jij zo samen met je kleine broertje, alles is zo harmonieus
    van kleur. Mooi detail ook het stukje kant van je touwjapon
    die je er in verwerkt hebt, echt SUPER geslaagd!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Helemaal af. In sepia. Dat je de t nog zo kunt schrijven.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat mooi uitgewerkt, wat een uitstraling, zacht en rustig en lief! Dit gaat vast een van je lievelingsbladzijde in je boek worden. Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi gedaan. Je geeft me ideetjes. Ik was van plan met een "vakantie journal" te beginnen. Dat was dan voor het hele gedoe met de corona, want vakantie is niet meer iets voor direct vrees ik. En ik ben geen kei in wat dat maken van schriftjes betreft maar hier doe ik wel leuke ideetjes op. Dankjewel.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig gedaan, Toos, mooi met dat kant. Wat was jij een leuk witkopje.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. How cute! You made a beautiful romantic composition, with very suitable colors!
    Hugs!
    Carmela

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat heb je dat leuk gedaan! Het past allemaal prachtig bij elkaar.
    Die oude foto's zijn toch zo leuk...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie combinatie, oude foto - kant - sepia!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel sfeervol. Het past allemaal mooi bij elkaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. O wat heb je het mooi gedaan. Een enige foto die je echt mooi gebruikt hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wel een heel leuke uitwerking met die ondergrond. Ook een schattige foto. Dat je dit ooit zelf was.....

    BeantwoordenVerwijderen
  12. oh wat mooi met dat oude kant erbij. het geeft echt een gevoel alsof je terug in de tijd gaat. mooi beeld.

    BeantwoordenVerwijderen