dinsdag 31 oktober 2023

Borden.

Gisteren toch weer gefietst, het weer viel niet tegen, alleen het laatste half uur begon het te druppelen.

Niet erg veel, maar voor alle zekerheid trokken we toch maar onze regenjack uit de fietstas. 

We hadden lekker koffie gedronken op een plek die op maandag altijd open is en op het toilet stond dit bord. Tja, hoe doe je dat hè.

Toen we verder fietsten zagen we nog een bord, een bord dat we nog niet eerder zagen.

Maar misschien jullie wel ! 

Wel een goed bord en daar mogen er best wat meer van geplaatst worden, want er zijn nogal wat fietspaden die om onderhoud schreeuwen, en anders wij wel. Voor de fietspaden dan hè !





 

13 opmerkingen:

  1. Heerlijk, dat je er tussen de buien door, nog zo lekker op uit kunt gaan. Die borden zijn schitterend! Het is soms heel vervelend, hoe de fietspaden er aan toe zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jeetje dat bord bij de wc; ik zie ineens voor me hoe mensen bladzijden van boeken doorspoelen....
    Het bord met de waarschuwing voor de wortelopdruk (wat een grappig woord trouwens) doet me denken aan een bord dat hier verderop staat 'Pas op, overstekende ganzen'. Dat bord is nu door de gemeente geplaatst nadat bewoners er zelf een paar jaar borden hadden geplaatst. De ganzen zijn blijvertjes ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nee nooit gezien dat laatste bord. Moest ook echt nadenken over de betekenis.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. In de hoop dat mensen die allerlei voorwerpen in het toilet smijten waarvoor de afval emmertjes bedoeld zijn het snappen,dan zal de uitbater geen verstopte toiletten meer aantreffen.
    En bij dat waarschuwingsbord over wortelopdruk vraag ik me af of de gemeente er op die manier onderuit kan/wil komen om voor aangerichte schade op te draaien wanneer iemand ten val komt door losliggende tegels,hobbels in fietspaden,achterstallig onderhoud etc.
    Ger van hoorndesovervloeds3.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik zag het eerste bord zo: alleen toiletpapier doorspoelen. Plas en poep ( om het maar gewoon zo te noemen ) mogen niet doorgespoeld worden. Dat moet gescheiden gebeuren. Haha.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou Mieke jij hebt dezelfde gedachtengang als ik, daarom heb ik dat bord laten zien, vond het zó grappig !

      Verwijderen
  6. Beide borden heb ik nog niet eerder gezien.
    Ik heb de afgelopen vakantie weer vaak gezien: Pas op, vallend gesteente. Dan denk ik ook altijd: "Ja, lekker makkelijk, zo'n bord. Ik moet hier nu toch langs!" Gelukkig gaat het meestal goed :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Onbekend bord dat laatste maar wel zeer bekend en hinderlijk verschijnsel op veel fietspaden hier helaas.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Om het bord bij de toilet moest ik lachen en het andere bord is hard nodig. Heel vervelend, dat gehobbel op je fiets.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. De eerste werkte bij mij ook op mijn lachspieren, en het tweede bord
    zou je eigenlijk overal tegen moeten komen. Heel vervelend trouwens
    ook gewoon als je aan het wandelen bent breek je af en toe je nek door
    die wortels. Maar met de fiets zou je een lelijke smak kunnen maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je spoelt alléén het papier! Je kleine/grote boodschap leg je in het fonteintje waar je je handen wast. Ik heb er beeld bij (-:
    Weet je welk bord ik graag zou tegenkomen: "Automobilisten uitstappen."

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha Mirjam, dacht wel dat jij het zou begrijpen. Vind het écht een hilarische tekst.
      Ja borden met “fietsers afstappen” staan er genoeg. Ik gun automobilisten ook hun bord :-)

      Verwijderen