woensdag 1 november 2023

Bijna vergeten.

 

C. was gisteren  bezig met foto's en zei, héé weet je dat hier nog bankjes staan van toen we de watertoren in Castricum hadden gefotografeerd. Nou, zou ik ze bijna zijn vergeten. Na een oproep van Judith Lang in de krant om mee te helpen om in coronatijd een bank met mozaïeken te bekleden, is dit het resultaat.

De bank staat tegenover het station. Ze had dit aan de gemeente voorgesteld, omdat ze depressief werd van het coronavirus. De gemeente ging er in mee en zo kon er met veel vrijwilligers aan de klus worden begonnen. Iedereen die eraan meedeed mocht een hart mozaïeken, later is er een geheel van gemaakt, want er moest natuurlijk ook wel rekening worden gehouden met afstand, zo stel ik me voor.

De gemeente, zo las ik, heeft zorg gedragen voor de financiering van materiaal en de plaatsing en eveneens kunnen ondersteunen bij het vinden van een geschikte werkplaats, namelijk de voormalige Bakkerij. Zal in Castricum wel bekent zijn, want het staat met een hoofdletter geschreven.
Een mooi initiatief en zo konden wij er ook van meegenieten tijdens ons fietstochtje. We hebben er niet op gezeten, want de bank stond pal in de zon en het was die dag bloedheet, maar mooi is ie !




10 opmerkingen:

  1. Een hartverwarmende actie met een prachtig eindresultaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldige bank. Ik vermoed dat je ze zelf hebt gezien voor je tot plaatsen overgaat.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jazeker, alles wat ik laat zien hebben we zelf gezien en gefotografeerd.

      Verwijderen
  3. Wat een hartelijke en liefdevolle banken Toos, dit soort dingen
    fleuren toch alle mensen op. Het lijkt me ook heel leuk om met
    een paar mensen gezellig te keuvelen op zo'n bankje. Vind ze
    echt PRACHTIG!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leukerd deze bank. Een hartelijke bank!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooi bankje en een goed initiatief. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen