woensdag 1 mei 2019

Mijn dag.

Zondag vierde ik mijn verjaardag al voor  vrienden en familie, maar gisteren was ik echt jarig. Ik werd natuurlijk het allereerst gefeliciteerd door manlief, maar toen ik mijn i-pad opensloeg was daar een mooie E-card van een blogvriendin. De dag begon dus goed. We moesten wel vroeg op want het was onze oppasdag maar dat vonden we niet erg. Dochter wou wel wat proberen te regelen maar dat was niet nodig omdat ik graag nog eens terug wou naar het openluchtmuseum in Arnhem en daar zouden Bo en Brun ook wel zin in hebben. Dat was ook zo en we hadden een super leuke dag. We hebben het helemaal anders beleefd dan de vorige keer. Het jaarthema was GRUWELIJK LEKKER en ging over smaken. Sommige nu onbekende smaken waren ooit heel gangbaar. Andere smaken zijn nu juist heel gewoon, maar sinds wanneer ? En waar komen ze vandaan ? Je kunt het allemaal daar ontdekken. We hebben proefjes gedaan in de suikerwerkplaats, we deden de "zoet is goed? Suikerquiz" hoe (on)gezond suiker is, we namen een kijkje bij het thema feest, dat bestond uit feesttafel dekken, met poppetjes feesten spelen door zelf een verhaal ervan te maken, zingen en cake versieren. Op verschillende locaties, door heel het park, kon je recepten verzamelen door de vork op de Gruwelijk Lekker route te volgen.

Natuurlijk waren er ook nog de gewone dingen die er altijd zijn. zo herinnerden ze zich nog dat ze de vorige keer onder de tram, in de smeerput, konden staan dus dat nu ook. Op het Kindererf  kon je aan het werk, maar ook touw springen, hoela hoepen, bloklopen en steltlopen en dat deden we allemaal.

Zelfs wassen op het wasbord en alles door de wringer doen vonden ze leuk. we hebben dan ook heel wat foto's genomen, dat snappen jullie wel. Op het Zaanse plein wilden ze ook nog wel even op de hoge fietsen want dat was toen we er jaren geleden waren niet zo goed gelukt.

Kortom, ik had een leuke verjaardagsdag en toen we 's-avonds thuis kwamen lag er nog een stapeltje verjaardagskaarten op de deurmat, waarvan er een die ik heel grappig vond. Twee heel gerimpelde vrouwtjes met dezelfde haarkleur dan ik, die heel gelukkig bij de brievenbus zitten ( met taartjes en koffie ) en verrukt zijn met de echte post die binnen valt. Nou ik ook hoor ! Iedereen bedankt voor de gelukswensen in welke vorm dan ook. Op de E-card stond de tekst, HET LEVEN IS EEN GROOT PAK KLEINE DINGEN, en zo is het maar net.

10 opmerkingen:

  1. van harte gefeliciteerd Toos en nog vele jaren j e hebt je naamdag mooie invulling gegeven en zo gezellig ook, leuke serie foto's, het plezier spat er van af,

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mijn reactie hangt ergens. Dus nog maar een keer hoewel te laat VAN HARTE!
    Leuk he het openluchtmuseum, wij waren er vorige week twee keer. Kwamen een beetje in tijdnood en besloten nog een keer te gaan. Hoera voor de museumkaart.
    Half uurtje rijden vanaf de camping in Ugchelen, goed te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk..., het lijkt wel een schoolreisje! Dat is me toch een leuke verjaardag...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nog van harte gefeliciteerd, Toos en wat een leuke dag had je met de kleinkinderen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nog van harte een fijn nieuw jaar gewenst. Ik had op mijn iphone al gelezen wat een leuke dag jullie hadden maar daar kan ik geen reacties ingeven (ligt aan mezelf hoor, foutje bij inloggen of zo) en toen was het me even ontglipt. Dus toch een beetje laat nog felicitaties. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nog van harte gefeliciteerd. Wat een mooie dag om met plezier op terug te kijken!

    BeantwoordenVerwijderen