maandag 13 mei 2019

2000 km.

Het is alweer zo'n twee weken geleden dat we de 2000 km in dit jaar passeerden. We reden een mooie rustige tocht over de Waaldijk. Plotseling was het gedaan met de rust, wat 'n herrie zeg, waar kwam dat vandaan ?

Nou, hier vandaan. De bomen aan de overkant van deze plas zaten vol met Aalscholvers en die kunnen nogal wat GELUID maken. We stapten van de fiets om even te kijken of er nog gevlogen zou worden. Het duurde wel lang dus zijn we maar even langs de dijk gaan zitten.

Eerst vlogen ze steeds naar de andere kant, maar uiteindelijk, ja hoor vlogen er een paar over ons heen. C.  had zijn toestel paraat maar het viel nog niet mee om ze goed in beeld te krijgen. Soms vloog er een uit de bomen, maakte een bochtje en keerde weer terug naar de nesten.

Maar, we hebben er een en er dook er ook nog een in het water, dus ik helemaal blij. We bleven er uiteindelijk wel een uur naar zitten kijken. En , o ja, we moesten de 2000 nog even vieren met een lunch. Vergaten we nog bijna om daar ook een foto van te nemen.


12 opmerkingen:

  1. Het zijn toch aardige foto's geworden met de telefoon. Die dingen zijn tegenwoordig zo goed.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oei, het was een fototoestel !!!

      Verwijderen
    2. Oh je, geen idee waarom ik er een telefoon van maakte. Foto 3 wel heel gaaf zo in de vlucht.

      Verwijderen
  2. Mooie foto's. Geduld werd beloond! En gefeliciteerd met die 2000! Knap hoor. De lekkere lunch meer dan verdiend.Enne... dankjewel voor je lieve reactie op mijn laatste blogpost.xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Diepe buiging voor al die kilometers die jullie maken!
    Ja dat mag gevierd worden met een lunch, wat ziet die er lekker uit.
    Nooit geweten dat een groep aalscholvers bij elkaar zo'n herrie kunnen maken. Het moet boeiend zijn geweest om ze samen bezit te zien. Fijn dat jullie foto's konden maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een mooie mijlpaal zeg! Ik kan me voorstellen dat je dit even wilde vieren : )

    BeantwoordenVerwijderen
  5. 2000 en het jaar is nét begonnen:-)
    dat gaat me wat worden met jullie toos:-)
    ja een hoop herrie maken ze, maar gek genoeg kan ik het van dieren wel hebben, van mensen minder,
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een verdiende lunch na 2000 km. Dat worden weer veel kilometers dit jaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Respect, Toos, 2000km is niet niks. Ik vind het altijd moeilijk om vogels in de vlucht te fotograferen, het is jullie goed gelukt.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zoveel kilometers op de teller! Dat mag absoluut gevierd worden!

    BeantwoordenVerwijderen