vrijdag 17 mei 2019

New ... Crea 5219.

Een makkie was het deze week want het woord is NEW en om in onze eigen taal te blijven, NIEUW. Nou en NIEUW is deze tas, weliswaar gemaakt van overblijfsels van oude spijkerbroeken, maar toch door ons NIEUW gemaakt deze week. En "ons" dat zijn, dochter en ik. Wij maken al een hele tijd samen tassen van, van alles en nog wat. Ik zet ze niet steeds op mijn blog, maar vorige week zei onze dochter, mam weet je dat dit onze honderdste tas is, nee dat wist ik niet. Dochter bedenkt altijd wat voor model het wordt, zij knipt alles en ik naai ze in elkaar. De binnen en buitenstof is gerecycled, het hengsel is gemaakt van een stuk ijzerdraad waaraan houten kralen zijn geregen. De grote kralen zijn NIEUW en de kleine zijn oud. De bodem is van een stuk leer van een oude bank. Voici, mijn bijdrage voor deze week.

19 opmerkingen:

  1. Heel erg leuk! En die bodem in leer, kan je die met je gewone naaimachine stikken? Mij lukt dat niet, zelfs niet met een ledernaald. De machine slaat steeds steken over en dan is het nog wel met nepleer. Zo frustrerend. Ik hoop dat je in de toekomst vaker wat van je tassen zal laten zien. Leuk om ideeën op te doen. En recycling is helemaal top natuurlijk. Mooi gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb een oude industriemachine Kris en soms valt het dan ook nog niet mee.
      Vooral op de naden, die meestal dubbel of driedubbel zijn.

      Verwijderen
    2. Ah , nu voel ik me wat minder gefrustreerd. Het ligt dus echt wel aan mijn machine. Dankjewel. xxx

      Verwijderen
  2. Superleuke tas! En ik vind het grappig dat het hengsel van kralen is!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En zo krijgen deze stukken stof een nieuw leven! Jullie hebben er al heel veel gemaakt... Verkoop je ze ook?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Onze dochter heeft ze allemaal en het plan is om samen met haar vriendin een verkoopavond te organiseren en de opbrengst is dan voor een goed doel. Maar daar ga ik me verder niet mee bemoeien. Vooralsnog gaan we nog even door met naaien.

      Verwijderen
  4. Wat leuk dat jullie samen tassen maken!
    En ja, als het dan de honderdste tas is, verdiend die natuurlijk wel een ereplaatsje op je blog!
    Deze tas van hergebruikte spijkerstof vind ik erg mooi. De blokken naken het rustig en het model combineert weer mooi met de vierkante vormen. Leuk dat kralenhengsel!
    Ik snap dat je niet altijd weer een tas op je blog wilt zetten, maar misschien kan je ons een verrassen met een blogje tassen in aparte modellen?
    Ben trouwens wel benieuwd naar de bestemming van zoveel tassen; die bewaar je vast niet allemaal in je eigen kast. 😉

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Kijk maar even bij mijn antwoord aan Elizabeth. Onze dochter probeert ze wel allemaal een keer uit en komt er zo ook achter wat er handig is aan de tas en wat we kunnen verbeteren of wat er handig aan is of juist niet.

      Verwijderen
  5. Wauw, je hebt van iets ouds iets nieuws gemaakt. Heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw, je hebt van iets ouds iets nieuws gemaakt. Heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel origineel en een superleuke tas is het geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wauw wat een leuke NIEUWE tas, hip en stevig
    Een mooie en vooral praktische NIEUW. Veel plezier van je tas.
    Groet Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het is gewoon een prachtige tas! Van oud naar nieuws ook nog eens een keer, super!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik ben enorm fan van spijkerstoffen. Het ziet er weer prachtig uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat leuk! Een hele persoonlijke tas. Houden jullie al die tassen zelf of verkopen jullie die?
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Marjan en Elizabeth hadden ook die vraag. Misschien kun je daar even naar mijn antwoord kijken.

      Verwijderen
  12. Wat een leukerd weer, Toos. Het lukt jullie telkens weer om iets origineels te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat is die mooi geworden, jullie 100e tas. Wat knap!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. wauw toos, wat gaaf
    jullie samenwerking is geld waard :-)
    fantastisch
    mijn welgemeende complimenten

    BeantwoordenVerwijderen