maandag 19 augustus 2024

Watertoren 190 - Poeldijk.

Deze hele kleine watertoren zagen we in Poeldijk. Het stelt op zich niet zoveel voor in vergelijking met de kolossen die we meestal zien, maar dit hoort er echt wel bij. 



Deze watertoren dient als besproeiingsinstallatie van de kassen van tuinderij "Kaas en Brood". 

De toren staat op korte afstand van de weg, wordt goed onderhouden en is duidelijk zichtbaar. 

We zagen er nog een paar, maar die waren duidelijk in verre staat van verval. 

Het woonhuis werd in 1899 gebouwd voor Hermanus Kester en Elizabeth Groenewegen die in 1900 gingen trouwen. 
HIER een link naar de geschiedenis van de familie met nog wat foto's.

Ik vind het om te zien een lieflijk torentje en heel fijn dat dit óók bewaard wordt, het hoort toch bij de geschiedenis van het Westland.




 

10 opmerkingen:

  1. Een mooi torentje, ik wist niet dat ze zo klein bestonden. Prachtig woonhuis met mooi metselwerk, nog in hele goede staat. Leuk die foto's heb ze met interesse bekeken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik wist ook niks van torens als deze. Leuk! En nu ga ik die link bekijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leukerd. Steeds als ik nu ergens een watertoren tegenkom denk ik aan jou. Al 190 vastgelegd! Een bijzondere hobby hebben jullie zo, en je komt t hele land door.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke. Die ligt wel in de buurt hier. Ik ga er eens kijken op een van onze fietsroutes. Bedankt voor de tip.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik dacht 'hûh..., is dit een watertoren?' Wat een leukerd, heel bijzonder...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een apart torentje in jullie verzameling. Leuk hoor. Ik heb vorige week nog aan jullie gedacht toen ik de watertoren van Brielle zag. Eerlijk gezegd denk ik vaak aan jullie, zo gaat dat in Blogland.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Grappig zo'n opengewerkte. Een luchtiger bouwsel dan de meeste anderen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Deze toren is echt een schatje Toos, en hoort er zeker bij.
    Vind trouwens dat de toren daar prachtig staat qua sfeer,
    mooi passend bij de omgeving.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ja, deze hoort echt in de verzameling hoor. Wat een leukerd.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het is echt een superleuk torentje. Mooi naast de anderen die je allemaal al gezien hebt

    BeantwoordenVerwijderen