woensdag 2 oktober 2019

7000 km.

Heerlijk fietsweer was het vandaag, goed, het is 's-morgens wel wat frisser, maar dan doen we een laagje meer aan. Als het maar droog is en een beetje zon, dan zijn wij tevreden. We fietsten naar Zaltbommel, daar gaan we wel eens meer heen en dan passeren we de ST. ANDRIES SLUIS. Soms hebben we geluk en staat de schuif omhoog en zien we de duizenden slakken die er op zitten. Ik vroeg me vandaag af of je die eigenlijk kunt eten.

Het is zo mooi langs de Waal en al kom je er nog zo vaak, het blijft genieten. Een end verderop zaten deze vijf Aalscholvers op een grote tak en ze bleven nog zitten ook. Soms heb je dat geluk en soms, wanneer je net je fototoestel uit je tas hebt gehaald, besluiten ze dan met z'n allen om weg te vliegen. Maar de dag was ons goed gezind, we passeerden de 7000 km, de lunch was stukken beter dan bij de 6000 KM. en de regen viel op plekken waar wij net niet waren.
Voor ons was de dag geslaagd.


11 opmerkingen:

  1. respect toos.
    ik doe het je niet na,

    lekker eten wel, daar wil ik wel een poging toe doen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een slakken! Fijn dat jullie de buien konden ontwijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind naast de foto's waarop je ons altijd trakteert die heerlijke lunchbordjes ook een lust voor het oog. Wat is de Waal blauw. Mooie foto van die aalscholvers.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Misschien komt dat omdat de lucht blauw was.
      Ik moet wel zeggen dat de kleuren op onze computer feller zijn dan op mijn iPad, dus misschien is dat bij de beelden die jij ziet ook wel zo.
      Ik weet niet hoe ik dit kan verhelpen, op mijn iPad vind ik ze goed maar op onze computer minder terwijl het wel om dezelfde foto’s gaat en daar baal ik van. Ik vraag me dus vaak af hoe het bij anderen er uitziet.

      Verwijderen
  4. Jullie hebben die 7000 km. goed gevierd. De foto met de aalscholvers is prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk verhaal weer. Wat gek dat daar zoveel slakken zitten. Zou ik wel eens willen zien

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo, dat is weer een mooie mijlpaal: 7000 km! En die lunch ziet er feestelijk uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. 7000 km. Poh… In nog geen 7000 jaar.... :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik vind het altijd zo leuk dat je ons laat meegenieten van die heerlijke lunches die jullie onderweg gebruiken. Verdiend hoor als je zoveel fietst.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie foto's vooral die met de aalscholvers en wauw wat een kilometers, wat een mooie ritjes en vast veel gezien, geweldig en buiten in de natuur, wat wil je nog meer!
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen